Trochę tłuszczu nikomu nie zaszkodzi

Trochę tłuszczu nikomu nie zaszkodzi

- Styl życia
Fot. materiały prasowe

Podstawą właściwego odżywiania jest równowaga, umiar i rozsądek w doborze składników codziennych posiłków.

Od tego, jak jemy zależy nasze samopoczucie, stan naszego organizmu, to czy jesteśmy odporni na choroby. Istotnym składnikiem codziennej diety jest tłuszcz, który spełnia ważną rolę w prawidłowym funkcjonowaniu naszego organizmu.

Tłuszcz zdrowym paliwem dla organizmu

Tłuszcz  jest dla naszego organizmu niczym paliwo, dostarcza nam energii w ilości dwukrotnie większej niż węglowodany czy białka. Ale nie każdy tłuszcz to zdrowie. Jeśli wykonujemy badania krwi, to w wynikach pojawiają się nam wartości stężenia tzw. dobrego i złego cholesterolu, które są konsekwencją spożywania tzw. nienasyconego (dobrego) i nasyconego (złego) cholesterolu.

Zdaniem lekarzy i dietetyków powinniśmy ograniczać spożycie produktów mlecznych i mięs, gdyż to one są źródłem problemów, z którymi musi się zmagać nasz organizm. Zalecają natomiast zwiększenie konsumpcji tłuszczy nienasyconych, w które obfitują ryby i oleje roślinne.

Najlepszymi produktami są naturalne oleje tłoczone na zimno, pozyskiwane z ziaren, pestek czy orzechów. Ale jak ze wszystkim, powinniśmy przede wszystkim zachować zdrowy rozsądek. Nikt nas nie zmusza do całkowitego zaprzestania jedzenia ulubionego schabowego, pieczonej kaczki, czy gulaszu. Warto jednak pamiętać o przestrzeganiu zasady, zgodnie z którą nie więcej niż 1/3 spożywanych posiłków powinny stanowić tłuszcze nasycone, a co najmniej 2/3 tłuszcze nienasycone.

Nie wprowadzajmy zmian w odżywianiu zbyt gwałtownie. Stosowanie w diecie zbilansowanych kwasów tłuszczowych powinno następować powoli, zwłaszcza jeżeli przez długi okres ich nie przyjmowaliśmy. Proponujemy wprowadzanie ich do diety w dawce około 6 ml (niepełna łyżka stołowa) do głównego posiłku przez pierwszy tydzień. Po tym czasie można stosować zwiększoną dawkę, czyli 3 razy dziennie po 6 ml – radzi dr Adam Gumkowski z AGKlinik.

Tłuszcz dobry dla włosów i skóry

Tłuszcze to nie tylko energia, ale również piękne włosy, elastyczna skóra, zdrowe oczy. Odpowiednio dobrane oleje wspierają także nasz organizm w odchudzaniu.

Jednym z zalecanych produktów, od którego warto rozpocząć zdrową suplementację, jest IQ200 Verum Virgin. To produkt, który ma właściwości odmładzające, obniża cholesterol i reguluje ciśnienie krwi. Do tego poprawia nastrój i zwiększa zdolności umysłowe. W jego składzie znajdziemy mieszankę olejów: lnianego, wiesiołkowego, migdałowego, z ostropestu plamistego, orzecha laskowego, pestek dyni, lnicznika siewnego, maku lekarskiego, sezamu czarnego, orzechów brazylijskich i włoskich.

W Polsce od kilku lat coraz większą popularnością cieszy się również olej kokosowy, który zapobiega infekcjom bakteryjnym, wirusowym i grzybicy. Ponadto przyspiesza metabolizm, dzięki czemu można zgubić kilka zbędnych kilogramów, a także zmniejsza apetyt. Olej kokosowy może być również stosowany bezpośrednio na skórę – chroni ją przed poparzeniami słonecznymi, a włosom pomaga pozbyć się łupieżu.

Warto także wypróbować masło kokosowe, które nadaje się do zastosowania zarówno w kuchni, jak i w codziennej pielęgnacji skóry czy włosów. Masło kokosowe pozyskiwane jest z miąższu orzechów palmy kokosowej z mniejszą zawartością tłuszczu w stosunku do oleju kokosowego. Jest cennym źródłem witamin A, E, B, kwasu foliowego, potasu czy magnezu. Zmniejsza przebarwienia skóry, pomaga rozprawić się z trądzikiem i działa przeciwbakteryjnie.

Warto wykorzystać cudowne właściwości olejów, pamiętając jednocześnie, że najgorsze są zakazy i gwałtowna eliminacja produktów z naszej diety. Dlatego trzeba rozważnie podejmować decyzje dotyczące naszego odżywiania.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj również

Wystarczy 5 minut, by zbadać sobie piersi

Co druga kobieta nie wykonuje raz w miesiącu