Pepco: 93 proc. załogi tej firmy w Europie stanowią kobiety

Pepco: 93 proc. załogi tej firmy w Europie stanowią kobiety

Dyrektorki, kasjerki, kierowniczki, magazynierki, doradczynie klientów. Aż 93 proc. załogi Pepco w całej Europie stanowią kobiety. To one w coraz większym stopniu przyczyniają się do zmian w sektorze handlu i tworzą ofertę, którą pokochały miliony klientek w Polsce i Europie.

W 2023 roku w Pepco w całej Europie pracowało ponad 30 tysięcy kobiet. Panie pełnią różnorodne role w firmie, są m.in. kasjerkami, kierowniczkami, projektantkami, kupcami czy doradczyniami klientów. Jak przyznaje Agnieszka Jaworska, Pepco Group Commercial Director, otwartość firmy i wspieranie rozwoju kobiet zatrudnionych w Pepco przekładają się na lepsze efekty podejmowanych działań.

Do niedawna istniało wyraźne rozgraniczenie między branżami i stanowiskami uznawanymi za typowo męskie lub żeńskie. Obecnie takie podziały przestały mieć znaczenie. Zmiana zaszła w nas, kobietach. Jesteśmy silne i świadome swoich mocnych stron. Chcemy się rozwijać, dlatego szukamy miejsc i ludzi, którzy będą nas w tym wspierać. Tylko w dziale, którym kieruję, aż 80 procent zespołu stanowią dziewczyny. Różnorodność jest w Pepco wartością kluczową, dlatego wspieramy wszystkie nasze pracowniczki i pracowników w ich rozwoju

– podkreśla Agnieszka Jaworska.

2/3 załogi Pepco w Polsce to kobiety

Obecnie tylko w Pepco w Polsce zatrudnionych jest ponad 10 tysięcy kobiet. W większości działów panie stanowią średnio 2/3 załogi. Na czele zestawienia jest Dział Marketingu, gdzie 86 proc. zatrudnionych to kobiety. Równie dużo pań jest w Dziale Operacyjnym czy HR. Kobiety mają swoją silną reprezentację również w obszarze logistyki. Pepco na kobiety stawia w sklepach, bo najlepiej obsługują i rozumieją klientki, którymi same są. Tylko w Polsce ponad 1300 menadżerek sklepów kieruje kilkuosobowymi zespołami złożonymi głównie z pań. Rozumieją one doskonale, jak istotna dla klientów jest rodzinna, spokojna i ciepła atmosfera w sklepach oraz otwartość na ich potrzeby.

Klienci Pepco to także głównie kobiety

Jak wynika z badań firmy średnio aż 87 proc. klientów Pepco to kobiety. Wśród nich większość stanowią panie około 39. roku życia, z jednym lub dwójką dzieci. 55 proc. posiada dzieci w wieku 14 lat lub młodsze. Aż 90-96 proc. kobiet na większości rynków, na których Pepco jest obecne, zna tę markę. W badaniu przeprowadzonym w 2023 roku klientki sklepów podkreślały, że zakupy w sklepach Pepco to świetna odskocznia.

“Uważam, że zakupy w Pepco pozwalają zapomnieć o rzeczywistości i właściwie mogę powiedzieć, że pomagają mi naładować baterie” – komentuje Anna, klientka sieci Pepco w Polsce.

“Wizyty w Pepco pozwalają mi na spontaniczność i możliwość kupowania dekoracji bez wydawania zbyt dużej ilości pieniędzy” – dodaje Alejandra, klientka sieci Pepco w Hiszpanii.

Pepco posiada bardzo zróżnicowaną ofertę – łącznie to ok. 530 kategorii produktów. Spośród niej 23 proc. to odzież i akcesoria dla dorosłych, do tego dochodzą ubrania dla dzieci stanowiące ok. 30 proc. oferty sieci i akcesoria dla domu stanowiące około 27 proc. asortymentu. Firma regularnie aktualizuje i zmienia sprzedawany asortyment, wprowadzając ok. 250 nowych produktów tygodniowo i 130 nowych kolekcji w każdym sezonie.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may also like

Kobiety w IT. Jakie znaczenie ma płeć w miejscu pracy?

"To nie jest zawód dla kobiet", "Może zajmij się czymś łatwiejszym, to zbyt trudne dla ciebie", "Masz za małą wiedzę i umiejętności", "Nie dasz rady, nie nadajesz się". Takie zdania słyszą na początku swojej kariery kobiety w IT. Jakie znaczenie ma płeć w tej branży?