Dyrektorki, kasjerki, kierowniczki, magazynierki, doradczynie klientów. Aż 93 proc. załogi Pepco w całej Europie stanowią kobiety. To one w coraz większym stopniu przyczyniają się do zmian w sektorze handlu i tworzą ofertę, którą pokochały miliony klientek w Polsce i Europie.
W 2023 roku w Pepco w całej Europie pracowało ponad 30 tysięcy kobiet. Panie pełnią różnorodne role w firmie, są m.in. kasjerkami, kierowniczkami, projektantkami, kupcami czy doradczyniami klientów. Jak przyznaje Agnieszka Jaworska, Pepco Group Commercial Director, otwartość firmy i wspieranie rozwoju kobiet zatrudnionych w Pepco przekładają się na lepsze efekty podejmowanych działań.
Do niedawna istniało wyraźne rozgraniczenie między branżami i stanowiskami uznawanymi za typowo męskie lub żeńskie. Obecnie takie podziały przestały mieć znaczenie. Zmiana zaszła w nas, kobietach. Jesteśmy silne i świadome swoich mocnych stron. Chcemy się rozwijać, dlatego szukamy miejsc i ludzi, którzy będą nas w tym wspierać. Tylko w dziale, którym kieruję, aż 80 procent zespołu stanowią dziewczyny. Różnorodność jest w Pepco wartością kluczową, dlatego wspieramy wszystkie nasze pracowniczki i pracowników w ich rozwoju
– podkreśla Agnieszka Jaworska.
2/3 załogi Pepco w Polsce to kobiety
Obecnie tylko w Pepco w Polsce zatrudnionych jest ponad 10 tysięcy kobiet. W większości działów panie stanowią średnio 2/3 załogi. Na czele zestawienia jest Dział Marketingu, gdzie 86 proc. zatrudnionych to kobiety. Równie dużo pań jest w Dziale Operacyjnym czy HR. Kobiety mają swoją silną reprezentację również w obszarze logistyki. Pepco na kobiety stawia w sklepach, bo najlepiej obsługują i rozumieją klientki, którymi same są. Tylko w Polsce ponad 1300 menadżerek sklepów kieruje kilkuosobowymi zespołami złożonymi głównie z pań. Rozumieją one doskonale, jak istotna dla klientów jest rodzinna, spokojna i ciepła atmosfera w sklepach oraz otwartość na ich potrzeby.
Klienci Pepco to także głównie kobiety
Jak wynika z badań firmy średnio aż 87 proc. klientów Pepco to kobiety. Wśród nich większość stanowią panie około 39. roku życia, z jednym lub dwójką dzieci. 55 proc. posiada dzieci w wieku 14 lat lub młodsze. Aż 90-96 proc. kobiet na większości rynków, na których Pepco jest obecne, zna tę markę. W badaniu przeprowadzonym w 2023 roku klientki sklepów podkreślały, że zakupy w sklepach Pepco to świetna odskocznia.
“Uważam, że zakupy w Pepco pozwalają zapomnieć o rzeczywistości i właściwie mogę powiedzieć, że pomagają mi naładować baterie” – komentuje Anna, klientka sieci Pepco w Polsce.
“Wizyty w Pepco pozwalają mi na spontaniczność i możliwość kupowania dekoracji bez wydawania zbyt dużej ilości pieniędzy” – dodaje Alejandra, klientka sieci Pepco w Hiszpanii.
Pepco posiada bardzo zróżnicowaną ofertę – łącznie to ok. 530 kategorii produktów. Spośród niej 23 proc. to odzież i akcesoria dla dorosłych, do tego dochodzą ubrania dla dzieci stanowiące ok. 30 proc. oferty sieci i akcesoria dla domu stanowiące około 27 proc. asortymentu. Firma regularnie aktualizuje i zmienia sprzedawany asortyment, wprowadzając ok. 250 nowych produktów tygodniowo i 130 nowych kolekcji w każdym sezonie.