#MENOPAUZA TO NIE PAUZA — rusza kolejna edycja kampanii dla kobiet

#MENOPAUZA TO NIE PAUZA — rusza kolejna edycja kampanii dla kobiet

Współczesna kobieta w okresie menopauzy to zazwyczaj aktywna, piękna i pełna pasji 50-latka. Kampania #MENOPAUZA TO NIE PAUZA ma na celu pokazanie takich dojrzałych, wspaniałych i inspirujących kobiet, dla których okres klimakterium nie oznacza przerwy w ich aktywnym życiu.

Według WHO menopauza to ostatni epizod krwawienia menstruacyjnego w życiu kobiety, po którym wystąpiła co najmniej roczna przerwa w krwawieniach. Jak wynika z raportu marki Jasnum [1] 40 proc. kobiet przed menopauzą odczuwało niepewność, a blisko 30 proc. lęk oraz przygnębienie. Obawy te są związane z postrzeganiem tego etapu życia głęboko zakorzenionym w stereotypach.

Menopauza — nowy rozdział w życiu

Choć świat i życie współczesnych kobiet w okresie klimakterium wygląda zupełnie inaczej niż kilka dekad temu, to postrzeganie społeczne menopauzy w Polsce nadal bywa często tematem tabu. Dlatego tak ważna jest edukacja w tym zakresie. Współczesna kobieta wchodząca w okres menopauzy ma około pięćdziesiątki, jest aktywna zawodowo — często już u szczytu kariery zawodowej lub prowadząca odnoszący sukces własny biznes. Ma dorastające dzieci, a więc znajduje coraz więcej czasu na rozwijanie własnych pasji, zainteresowań, spotkania towarzyskie i dbanie o swój wewnętrzny dobrostan. Ma stabilny związek, ale czasem stawia też wszystko na jedną kartę i kończy niekorzystną dla niej relację. To też kobieta świadoma zmian, jakie nadchodzą. Ona chce żyć normalnie – być  sobą, bo #MENOPAUZA TO NIE PAUZA.

Czytaj też: Menopauza. Od ciebie zależy, jakie znaczenie nadasz temu słowu

Menopauza to czas zmian, często na lepsze

Menopauza to szczególny czas w życiu kobiety. To okres zmian zachodzących na wielu płaszczyznach — ciała, psychiki, sposobu postrzegania świata, relacji z otoczeniem, a także zwykłej codzienności. Kampania społeczna #MENOPAUZA TO NIE PAUZA jasno pokazuje, że kobiety 50+ w Polsce nie są niewidoczne. Realizują się w wielu aspektach, inspirują do działania, bije od nich życiowa mądrość i spokój.

Z raportu “Menopauza to nie pauza” [2] wynika, że okres menopauzy nadal wiąże się z pewnymi obawami. Jednak negatywne emocje dominują głównie w okresie przed menopauzą i są to: niepewność, lęk i przygnębienie. Jedna czwarta badanych kobiet podchodziła do tematu menopauzy z akceptacją. Obecnie dominują głównie pozytywne emocje: 37 proc. kobiet zaakceptowało nową sytuację, co czwarta odczuwa spokój, natomiast co piąta — równowagę i ulgę.

Do menopauzy należy podejść ze spokojem, dystansem i poczuciem humoru, a na jej temat rozmawiać swobodnie i bez tabu. Raport “Menopauza to nie pauza” [3] pokazuje, że duże ukojenie daje kobietom rozmowa z przyjaciółkami. Doświadczenia przyjaciółek i koleżanek oraz artykuły w Internecie i na blogach są głównym źródłami informacji na temat menopauzy dla prawie 1/3 kobiet. Przejście do etapu dojrzałości to też doskonała okazja, aby spojrzeć na wiele spraw z nowej perspektywy. Jak dbam o swoje zdrowie? Czy jestem dla siebie ważna? Jakie relacje mi  służą? Co robię dla siebie? Czy jest mi ze sobą dobrze?

Czytaj też: Menopauza. Jak złagodzić jej objawy i łatwiej ją przejść?

Zachęca do tego marka Jasnum, producent suplementów diety wspierających kobiety w łagodzeniu objawów menopauzy, która do kolejnej edycji kampanii społecznej ##MENOPAUZA TO NIE PAUZA zaprosiła ekspertkę — socjolożkę dr n. hum. Julitę Czernecką. Pomaga ona kobietom spojrzeć na ten czas z nowej perspektywy. Marka zorganizowała też sesję zdjęciową  przy współpracy Zuzy Krajewskiej i Gosi Baczyńskiej, pokazując wspaniałe kobiety 50+. Dodatkowo nagrała cykl podcastów, których celem jest komunikacja zgodnie z hasłem Jasnum, że menopauza wcale nie musi oznaczać pauzy w życiu kobiety.


[1] Menopauza to nie pauza. Raport Jasnum, 2022 r.

[2] jw.

[3] jw.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may also like

Nawilżający Żel-Krem Oil Control dla cery tłustej i mieszanej

Odpowiadając na potrzeby cery tłustej i mieszanej, marka CeraVe stworzyła Nawilżający Żel-Krem Oil Control.