Zaangażowanie społeczne, umiejętności przywódcze, organizacja pracy, zarządzanie czasem i praca w grupie. Rozwijanie kompetencji przyszłości było głównym celem projektu “Zwolnieni z Teorii”, którego partnerem jest Lidl Polska.
Przez wiele tygodni ponad 3,2 tys. uczniów szkół ponadpodstawowych pracowało nad praktycznymi zadaniami, które miały realny wpływ na otoczenie. Ostatecznie ukończono kilkaset przedsięwzięć w całej Polsce. Tematyka projektów była ogromnie zróżnicowana: od projektów ekologicznych i prozdrowotnych, przez aktywizację seniorów aż po pomoc zwierzętom.
– Okazuje się, że uczniowie przy odpowiedniej motywacji chcą się angażować w różne projekty, a także mają nietuzinkowe pasje i zainteresowania, które chętnie rozwijają — mówią organizatorzy.
We wrześniu 2022 r. ruszyła trzecia edycja programu “Mniej Plastiku”, którego inicjatorem jest Lidl Polska. Młodzież uczestnicząca w programie realizuje projekty społeczne na rzecz redukcji lub recyklingu plastiku zgodnie ze strategią REset Plastic Grupy Schwarz. Strategia ta wynika ze świadomości odpowiedzialności za środowisko. Obejmuje pięć obszarów działania: od redukowania i projektowania przez recykling i niwelowanie wykorzystania plastiku po innowację oraz edukację.
W tym roku podobnie jak w latach ubiegłych Lidl Polska jako partner olimpiady przyznał nagrodę specjalną dla zespołu, który wykazał się szczególnym zaangażowaniem i pomysłowością w obszarze redukcji plastiku. Czek na kwotę 5000 zł odebrał zespół licealistek z Krakowa z projektu „invECO”.
Zespół został nagrodzony za przemyślaną strukturę projektu obejmującą cztery elementy: uświadamianie, edukację, inspirowanie i działanie. Przeprowadził wiele działań edukacyjnych w zakresie redukcji plastiku i gospodarki obiegu zamkniętego, w tym warsztaty w szkołach, podcasty, open change event promujący użycie przedmiotów z drugiego obiegu, publikacje w social mediach oraz konkursy. Działania realizowane w ramach projektu dotarły do ponad 50 tysięcy odbiorców.
– Zależało nam na tym, aby powstała inicjatywa, która umożliwiłaby młodzieży wyrażenie swojego zdania i zabranie głosu w ważnych dla niej kwestiach. Widzimy, że tematyka ekologii i recyklingu jest bliska młodym, o czym świadczą liczne zgłoszenia projektów w tym obszarze. Jako Lidl Polska w ramach strategii REset Plastic konsekwentnie realizujemy wizję „Mniej plastiku – obieg zamknięty”. Zobowiązaliśmy się do redukcji zużycia plastiku wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, a także promujemy gospodarkę obiegu zamkniętego i związane z nią wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu. Dialog i wspólne szukanie rozwiązań pokazuje nam, że młode pokolenie jest świadome wyzwań współczesnego świata oraz poczuwa się do odpowiedzialności za planetę. Młodzi chcą zmienić świat i nie trzeba ich do tego przekonywać – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR Lidl Polska.
Jako sprzedawca detaliczny żywności, firma Lidl Polska jest świadoma swojej odpowiedzialności za środowisko naturalne. Z tego powodu zobowiązała się, że będzie dążyć do: zmniejszenia zużycia plastiku do 20 proc. w opakowaniach jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek Lidla do 2025 roku, do tego, aby 100 proc. opakowań marek własnych Lidla maksymalnie nadawało się do recyklingu do 2025 roku oraz aby wykorzystanie recyklatu w plastikowych opakowaniach produktów marek własnych wyniosło średnio 25 proc.