Moc Polskich Warzyw w drugim śniadaniu do szkoły

Moc Polskich Warzyw w drugim śniadaniu do szkoły

Jak przekonać dzieci do jedzenia warzyw, zwłaszcza podczas drugiego śniadania w szkole? Przedstawiamy kilka pomysłów, jak wykorzystać Moc Polskich Warzyw w szkolnej śniadaniówce.

Dbałość o zdrową dietę dzieci od najmłodszych lat jest niezwykle ważna, a kluczową rolę odgrywają w niej warzywa, które dostarczają wielu niezbędnych składników odżywczych niezbędnych do prawidłowego rozwoju i utrzymania zdrowia dziecka.

Jakie witaminy i minerały zawierają warzywa?

Warzywa są źródłem wielu witamin (m.in. A, B, C, D, K, B6) i minerałów (np. potas, magnez, wapń, żelazo). Zawierają błonnik, który wspiera pracę układu pokarmowego, pomagając w regulowaniu trawienia, zapobieganiu zaparciom oraz utrzymaniu zdrowej masy ciała. Obfitują też w antyoksydanty, takie jak beta-karoten, likopen i flawonoidy, które wspierają ochronę komórek przed uszkodzeniem spowodowanym wolnymi rodnikami i mogą przyczyniać się do zapobiegania wielu chorobom.

Niektóre warzywa, zwłaszcza te o jasnych barwach, są bogate w przeciwutleniacze, które pomagają w utrzymaniu zdrowego serca poprzez obniżanie poziomu cholesterolu i ciśnienia krwi. Te, które zawierają duże ilości wapnia i witaminy D, odgrywają istotną rolę w rozwoju kości i zębów u dzieci. Obecna w wielu warzywach witamina C, wzmacnia układ odpornościowy, co jest ważne zwłaszcza w okresach zwiększonego ryzyka infekcji. Ważne jest również to, że warzywa są niskokaloryczne i bogate w błonnik, co może pomóc w kontrolowaniu masy ciała dzieci i zapobieganiu nadwadze i otyłości.

REKLAMA

Dietetycy są jednomyślni: należy włączać różnorodne rodzaje warzyw do diety dzieci i zachęcać je do jedzenia ich regularnie. Tylko jak przekonać dzieci do tego, żeby po nie sięgały, zwłaszcza podczas drugiego śniadania w szkole?

Rodzicu, wykaż się kreatywnością!

Przedstawiamy kilka kreatywnych pomysłów na włączenie warzyw do dziecięcej śniadaniówki.

Kanapki z warzywami — zabawa kształtami i kolorami

Dzieci uwielbiają się bawić, więc dlaczego nie zamienić śniadania w szkole w małą zabawę? Kanapki z kształtnymi plasterkami ogórków, pomidorów czy papryki z pewnością przyciągną uwagę każdego malucha. Możesz użyć foremek do ciastek, żeby wyciąć zabawne kształty i umieścić je na chlebie z dodatkiem pasty z ciecierzycy czy tuńczyka.

Warzywa z dipem — szybko i smacznie

Warzywa pokrojone w słupki czy półplasterki podane z ulubionym dipem, to świetny pomysł na drugie śniadanie. Wybierz warzywa o różnych kolorach i kształtach — marchewki, rzodkiewki, papryki. Dipy można przygotować na bazie jogurtu naturalnego z dodatkiem ziół, musztardy czy awokado.

Słodkie i słone warzywne muffiny

Muffiny z dodatkiem warzyw, takich jak marchew, cukinia czy nawet szpinak, to kolejny sposób na zdrową śniadaniówkę. Możesz przygotować je wieczorem, a rano tylko wrzucić do pudełka na śniadanie. Opcje są nieograniczone — od słodkich muffinów z marchewką i cynamonem do słonych wersji ze szpinakiem i serem feta czy pieczarkami.

REKLAMA

Moc Polskich Warzyw w śniadaniowym Buddha bowl

Buddha bowl (miska Buddy) to trend, który z powodzeniem można zaadaptować do dziecięcej śniadaniówki. W jednej miseczce mogą się znaleźć różnorodne składniki: kawałki papryki, ogórka, małe pomidory koktajlowe, kawałki upieczonej dyni i np. odrobina hummusu. To pełnowartościowe i kolorowe danie, które z pewnością zainteresuje młodych smakoszy.

Wprowadzenie warzyw do śniadaniówki dziecka nie musi być ani trudne, ani monotonne. Kluczem jest kreatywność i prezentowanie warzyw w atrakcyjny sposób. Z pewnością zastosowanie powyższych pomysłów uczyni drugie śniadanie zarówno zdrowszym, jak i bardziej kolorowym.

Trwa kampania Moc Polskich Warzyw

Moc Polskich Warzyw to kampania, która powstała z inicjatywy Zrzeszenia Producentów Papryki Rzeczypospolitej Polskiej. Udział w projekcie biorą również: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw, Stowarzyszenie Producentów Pomidorów i Ogórków pod Osłonami, Stowarzyszenie Malinowy Król, Stowarzyszenie Branży Grzybów Uprawnych oraz Stowarzyszenie Czosnek Galicyjski. Kampania, której czwartą już edycję zainaugurowano w maju, jest finansowana ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may also like

Upał może być bardzo groźny dla serca i naczyń

W trakcie upału serce pracuje intensywniej niż zwykle. Jednak u osób z chorobą wieńcową, po zawale, z wadami zastawkowymi lub nieleczonym nadciśnieniem tętniczym może nie sprostać dodatkowym obciążeniom.