Znikają plastikowe jednorazówki z hoteli Accor

Znikają plastikowe jednorazówki z hoteli Accor

- Styl życia
Fot. materiały prasowe

Usunięcie wszystkich plastikowych przedmiotów jednorazowego użytku ze swoich hoteli zadeklarowała Grupa Accor.

Mają one zniknąć z hotelowych pomieszczeń do końca 2022 roku.

„Działanie sieci ma na celu zmniejszenie szkodliwego wpływu na środowisko i wzmożenie wysiłków na rzecz walki z zanieczyszczeniem oceanów i innych naturalnych środowisk plastikiem. Inicjatywa jest znaczącym krokiem naprzód dla światowej branży hotelarskiej i grupy, która od wielu lat dba o zrównoważony rozwój” – poinformowano w komunikacie prasowym.

Jesteśmy świadomi znaczącego wpływu, jaki wywieramy na planetę i naszej odpowiedzialności za zapewnienie wymiernych korzyści dla naszych pracowników, gości, dostawców, partnerów oraz społeczności przyjmujących. Tym, co nas inspiruje, jest świadomość społeczna, którą kieruje się każdy odpowiedzialny społecznie obywatel. Chodzi o bycie świadomym społecznie i konsekwentnym.

[Sébastien Bazin, prezes i dyrektor generalny Accor]

Hotele Accer przyjmują rocznie ponad 120 mln gości i serwują ponad 200 mln posiłków. W komunikacie prasowym czytamy, że oprócz wcześniejszego zobowiązania do wyeliminowania wszystkich plastikowych słomek, mieszadełek i patyczków kosmetycznych, Grupa Accer deklaruje także:

  • usunięcie jednorazowych plastikowych przyborów toaletowych i kubków do końca 2020 roku;
  • eliminację wszystkich pozostałych plastikowych artykułów jednorazowego użytku w pokojach dla gości, salach konferencyjnych, restauracjach i wszystkich obszarach rekreacyjnych (spa, centra fitness, itp.) do końca 2022 roku.

Jednorazowe artykuły, o których mowa w komunikacie, to m.in. plastikowe słomki, kubki, butelki, naczynia na wynos, zastawa stołowa, patyczki kosmetyczne i przybory toaletowe, mieszadełka do kawy, torby na pranie, dodatkowe poduszki, produkty powitalne i karty dostępu. Dla każdego z plastikowych produktów grupa zaproponuje odpowiednie alternatywy, biorąc pod uwagę oceny cyklu życia, aby zapewnić bardziej ekologiczne rozwiązania.

Przy ponad 200 mln plastikowych artykułów jednorazowego użytku, wykorzystywanych niemal we wszystkich obszarach działalności, hotele już teraz znacznie zmniejszają swój negatywny wpływ na środowisko. Niektóre z nich wdrożyły skuteczne rozwiązania, wybierając bardziej zrównoważone rozwiązania:

  • 94 proc. hoteli Accor wyeliminowało stosowanie słomek, patyczków kosmetycznych i mieszadełek, pozostałe (głównie w Chinach) ma to zrobić do końca marca 2020 roku.
  • 89 proc. hoteli ibis (2087 obiektów) korzysta z dozowników np. do kosmetyków w łazienkach, co oznacza wyeliminowanie plastiku dla tego wyposażenia. W tym roku dołączą do nich również hotele ibis w Ameryce Łacińskiej.
  • Marka Fairmont stosuje nowe standardy konstrukcyjne i remontowe, dzięki którym hotele zostały wyposażone w krany filtrujące wodę w pokojach gościnnych, tak aby całkowicie wyeliminować wodę butelkowaną.
  • Grupa Accor, z myślą o potrzebach gości, stworzyła markę Greet, której zasadą jest niekorzystanie z materiałów szkodliwych dla środowiska, takich jak plastik. Przy śniadaniu do masła i dżemu wykorzystywane są naczynia wielokrotnego użytku, a w wyposażeniu pokoi i innych części hoteli nie ma produktów jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych. Accor planuje w tym roku otworzyć jeszcze 10 hoteli Greet w Europie.

Hotele takie jak np. ibis Styles Warszawa Centrum, Novotel Yangon Max, Myanmar, Sofitel Bogota, Lombok w Indonezji, ibis Styles São Paulo Anhem, a także wiele obiektów na Bali, podjęło indywidualnie kroki, aby pozbyć się plastiku z oferty i wycofania 100 proc. plastikowych produktów jednorazowego użytku. W Polsce, w siedzibie Grupy Accer w Warszawie, od połowy 2019 roku biuro przestawiło się na picie wody z kranu dzięki nowoczesnym filtrom. Pozwoliło to na wyeliminowanie 48 tys. plastikowych butelek w skali roku, co oznacza 2 tony plastiku mniej w środowisku.

„Jednym z głównych celów Accor, oprócz znalezienia zamienników dla plastiku i zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko, jest pozytywna zmiana sposobu myślenia na całym świecie poprzez przyjęcie logiki 3R: Reduce, Re-use and Recycle (ograniczać, używać ponownie, poddawać recyklingowi). Dlatego centrala grupy będzie promować najlepsze praktyki w sieci, a hotele – ulepszać lokalne inicjatywy i rozwiązania dla gości hotelowych” – poinformowano dziennikarzy.

Nasze wysiłki nie kończą się na tym. Jesteśmy grupą innowacyjną i stale poszukujemy kolejnych obszarów, w których możemy zmniejszyć nasz negatywny wpływ na środowisko globalne, pomagając jednocześnie lokalnym społecznościom w tworzeniu zdrowszej i bardziej zrównoważonej przyszłości. Pracując nad realizacją naszych zobowiązań, jesteśmy wdzięczni wszystkim zespołom z całego świata, którzy podzielają nasze przekonanie, że należy starać się o to, by świat był się lepszym miejscem dla naszych gości, niezależnie od tego, czy podróżują z nami czy nie.

[Sébastien Bazin, prezes i dyrektor generalny Accor]

Źródło: materiały prasowe

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj również

Szukasz badań klinicznych? Powstał specjalny portal

Coraz więcej osób poszukuje informacji na temat prowadzonych