Mniej soli, cukru i tłuszczu

Mniej soli, cukru i tłuszczu

- Styl życia

W trosce o zdrowie i dobre samopoczucie konsumentów, w 2017 roku najwięksi na świecie producenci zmodyfikowali skład ponad 33,6 tys. produktów spożywczych oraz około 100 kosmetyków i produktów higieny osobistej.

Jak wynika z najnowszej edycji raportu „Health & Wellness Progress Report”, przygotowanego przez skupiającą producentów i sieci handlowe organizację The Consumer Goods Forum przy współpracy z firmą doradczą Deloitte, w żywności przede wszystkim ograniczono ilość soli, cukru i tłuszczów (zwłaszcza nasyconych i trans), natomiast ze składu kosmetyków i produktów higieny osobistej wyeliminowano szkodliwe parabeny i mikrogranulki.

Naprzeciw oczekiwaniom konsumentów

Po co te wszystkie zmiany? Ano po to, że zdrowie, którego niezbędnym elementem jest odpowiednie odżywianie, staje się coraz ważniejsze dla producentów żywności i sieci handlowych. W The Consumer Goods Forum, organizacji promującej działania prozdrowotne, zrzeszonych jest już obecnie 83 członków (m.in. Carrefour, Coca-Cola, Danone, Ferrero, Heineken, Henkel, Jeronimo Martins, Johnson & Johnson, L’Oreal, Nestle, P&G, PepsiCo, Unilever, Tesco, Walmart), przy czym 15 z nich wstąpiło do niej w ostatnim roku. Zatrudniają 6,8 mln pracowników, a ich łączne przychody wynoszą 3,1 biliona dolarów.

Prawie połowa firm, które należą do The Consumer Goods Forum, to producenci żywności i napojów. Z kolei sieci handlowe stanowią 39 proc. członków tej inicjatywy. Z roku na rok zwiększa się grono firm, które rozumieją, że zdrowie i dobre samopoczucie ich klientów to jeden z czynników, który będzie decydował o przewadze konkurencyjnej – mówi Magdalena Jończak, lider zespołu ds. sektora dóbr konsumenckich, partner w dziale konsultingu Deloitte.

Według niej świadomość konsumentów rośnie. Wśród nich jest coraz liczniejsza grupa starszych osób cierpiących na choroby cywilizacyjne, ale też dominujący głos na rynku zaczyna należeć do millenialsów, których wymagania wobec sprzedawców i producentów są znacznie większe niż wcześniejszych

Reklamy nie dla dzieci

Zrzeszone w The Consumer Goods Forum firmy zobowiązały się do ujednolicenia zasad etykietowania produktów i informacji dla klientów. Część z nich wdrożyło już odpowiednie procedury i procesy, inne zamierzają to zrobić w ciągu najbliższego roku. Kolejnym podjętym przez nie zobowiązaniem jest zaprzestanie reklamowania produktów uznawanych za niezdrowe wśród dzieci i młodzieży poniżej 12. roku życia. 58 spośród 83 członków organizacji ogłosiło, że nie stosują już tego typu praktyk. Inne się do tego przygotowują.

Obszary, na które stawia The Consumer Goods Forum, takie jak: reformulacja produktów, transparentna komunikacja na temat składu żywności, zaprzestanie reklamowania produktów uznawanych za niezdrowe wśród dzieci, czy komunikacja i edukacja na temat diet i zdrowego stylu życia, powinny być drogowskazem przy wyborze strategicznych priorytetów w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu – mówi Irena Pichola, partner, lider sustainability consulting Deloitte w Polsce i Europie Środkowej.

Jej zdaniem aktywność takich organizacji jak The Consumer Goods Forum wywiera presję na wszystkich uczestników rynku, którzy wcześniej czy później będą musieli grać według tych samych zasad, co firmy, które uważają, że społeczna odpowiedzialność biznesu to nie tylko slogan, ale szansa na realny wpływ na dalszy rozwój ludzkości.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj również

Jeśli chcesz mieć zdrowe stawy, koniecznie wylecz zęby

Przybywa dowodów naukowych świadczących o tym, że pacjenci