Emolium – marka wspierająca młodych rodziców

Emolium – marka wspierająca młodych rodziców

Fot.: materiały prasowe

“Wspieramy Was od 1. dnia” to hasło kampanii zainaugurowanej kilka dni temu w Warszawie, a zainicjowanej przez markę Emolium.

Jej celem jest uwrażliwienie opinii publicznej na kwestie dotyczące rodzicielstwa, aby w miejsce krytyki pojawiło się zrozumienie dla zmagań rodziców i wsparcie ich w codziennych sytuacjach, od pierwszych chwil życia dziecka.

Skąd taki pomysł? Ano stąd, że – jak dowodzą badania „Społeczna rola matki – wyzwania współczesnego świata”, przeprowadzone w 2015 r. przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego – aż 66 proc. kobiet przynajmniej raz zostało pouczonych, że jako matki robią coś niewłaściwie. Czasem uwagi otoczenia są życzliwe i podyktowane troską, znacznie częściej jednak są to niechciane rady i krytyczne opinie, wyrażane zwykle przez inne kobiety, bliskich, koleżanki (również bezdzietne) oraz osoby zupełnie obce.

Młodzi rodzice chcą sprostać społecznym, często wygórowanym oczekiwaniom, na które nakładają się oczekiwania rodziny i bliskich. Trudno się zatem dziwić, że czują się zagubieni, próbując odnaleźć się w gąszczu kolejnych przełomowych koncepcji wychowywania dzieci – podkreśla dr Aleksandra Piotrowska, psycholog dziecięcy, wykładowca, społeczny doradca Rzecznika Praw Dziecka i Komitetu Ochrony Praw Dziecka, ekspert kampanii. – Ważne jest, aby partnerzy wspierali się wzajemnie, zwłaszcza w tych pierwszych tygodniach po przyjściu na świat dziecka, kiedy cały ich dotychczasowy świat staje na głowie.

W opinii socjolog dr Agaty Grabowskiej, od jakiegoś czasu obserwuje się już zmianę w społeczeństwie, polegającą na odchodzeniu od modelu “Matki Polki”. Kobiety coraz częściej pozwalają sobie na bycie nieperfekcyjnymi. Mimo to nadal ogromne znaczenie odgrywa opinia otoczenia, w jakim rodzice na co dzień żyją.

Warto czasem zrezygnować z komentarzy i zaproponować pomoc – podkreśla dr Agata Grabowska.

Kampania „Wspieramy Was od 1. dnia” powstała po to, by docenić codzienne zaangażowanie i starania rodziców w opiece nad dziećmi, a także, by wywołać społeczną dyskusję na temat rodzicielstwa.

W ramach kampanii na fanpage’u marki Emolium będą odbywały się różne konkursy i inne aktywności, zachęcające rodziców do podzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem, a na dedykowanej akcji platformie http://www.emolium.pl/o-kampanii/ zamieszczane będą materiały i porady dotyczące pielęgnacji dziecka oraz różnorodnych aspektów rodzicielstwa, przygotowane przez ekspertów: położną, pediatrę, psychologa dziecięcego i socjologa.

W kampanię zaangażowała się również aktorka Małgorzata Socha, która niedawno została ponownie mamą.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may also like

Czy prosty test genetyczny COLOTECT zastąpi kolonoskopię?

Laboratorium Novazym i Państwowy Instytut Medyczny MSWiA w Warszawie rozpoczęły badanie porównujące skuteczność testu genetycznego COLOTECT z kolonoskopią.