Klienci wybrali najlepszą sieć drogerii

Klienci wybrali najlepszą sieć drogerii

Fot. pixabay.com

Polski Instytut Badań Jakości wraz z portalem Onet.pl przeprowadził badanie internetowe wśród konsumentów, którzy ocenili  największe i najbardziej znane sieci drogeryjne w Polsce.

Do testu zakwalifikowano 9 sieci drogeryjnych, które zostały wytypowane ze względu na największą liczbę punktów sprzedaży oraz rozpoznawalność marki:

  1. Drogerie Polskie
  2. Drogerie Laboo
  3. Drogerie Jaśmin
  4. Drogerie Natura
  5. Drogerie Jawa
  6. Drogerie Sekret Urody
  7. Hebe
  8. Superpharm
  9. Rossmann

Finalnie do oceny zakwalifikowało się pięć drogerii, które uzyskały największą liczbę wskazań:

  1. Rossmann
  2. Hebe
  3. Drogerie Natura
  4. Drogerie Polskie
  5. Superpharm

Co oceniali ankietowani

Badanie zostało przeprowadzone za pomocą ankiety internetowej obejmującej 12 stwierdzeń, ocenianych za pomocą 10-stopniowej skali. Wzięło w nim udział 675 respondentów, z czego 65 proc. stanowiły kobiety, a 35 proc. mężczyźni. Pytania dotyczyły oceny jakości obsługi klienta, cen i promocji, różnorodności produktów oraz postrzegania marki drogerii przez jej klientów.

Najlepsza obsługa klienta

W kategorii „Obsługa klienta” zwycięzcą okazała się sieć drogerii Hebe, która osiągnęła wynik 84 proc. Drugie miejsce z  wynikiem 83 proc. zajęła sieć drogerii Rossmann. Trzecie miejsce i 80 proc. –  sieć drogerii Natura.

Słaba dostępność próbek

W całym badaniu najgorzej wypadła ocena możliwości przetestowania produktu w drogeriach. Był to czynnik, na który klienci skarżyli  się najczęściej, niezależnie od drogerii, którą oceniali. Można z tego wysnuć wniosek, że oczekują większej dostępności próbek i testerów produktów. Nie ponosząc niepotrzebnych kosztów, chcą wybrać te, które najlepiej spełniają ich oczekiwania i odpowiadają na ich potrzeby.

Respondenci zwrócili także uwagę na jakość obsługi i możliwość uzyskania fachowej porady od sprzedawcy. W kilku przypadkach ocena drogerii w tym obszarze nie była najwyższa. A przecież fachową poradą i jakością obsługi można zyskać przewagę nad supermarketami, które również sprzedają produkty kosmetyczne.

W badaniu dobrze oceniona została szerokość asortymentu w poszczególnych drogeriach. “Świadczy to o trafnym odczytaniu potrzeb coraz bardziej wymagających klientów, którzy poszukują np. kosmetyków pochodzenia naturalnego czy też produktów dla wegan” – komentują eksperci z Polskiego Instytutu Badań Jakości.

Najlepiej oceniana drogeria

Po podsumowaniu wyników wyłoniono zwycięzcę, którym okazała się sieć drogerii Rossmann, uzyskując 84 proc. punktów (na 100 proc. możliwych). Drugie miejsce zajęła sieć drogerii Hebe z wynikiem 82 proc., a trzecie miejsce przypadło Drogerii Natura, która uzyskała 80 proc. punktów.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may also like

Kobiety w IT. Jakie znaczenie ma płeć w miejscu pracy?

"To nie jest zawód dla kobiet", "Może zajmij się czymś łatwiejszym, to zbyt trudne dla ciebie", "Masz za małą wiedzę i umiejętności", "Nie dasz rady, nie nadajesz się". Takie zdania słyszą na początku swojej kariery kobiety w IT. Jakie znaczenie ma płeć w tej branży?