Najwyżej oceniany hiper- i supermarket to…

Najwyżej oceniany hiper- i supermarket to…

Fot. PIBJA

Na dobre polubiliśmy już zakupy w super- i hipermarketach. Którą z sieci oceniamy najwyżej? Sprawdził to Polski Instytut Badań Jakości wspólnie z ekspertami portalu Onet.pl, realizując badanie “Markety spożywcze 2018”.

Do badania wybrano największe sieci marketów, które podzielono na dwie kategorie:

  • Hipermarkety, czyli sklepy o powierzchni sprzedażowej powyżej 2500 mkw.

W tej kategorii oceniane były sklepy sieci Kaufland, Auchan, Tesco, Carrefour i E.Leclerc.

  • Supermarkety, czyli sklepy o powierzchni sprzedażowej od 400 do 2499 mkw.

W tej kategorii respondenci oceniali sklepy sieci Lidl, Intermerche, Biedronka, Piotr i Paweł oraz Polomarket.

Każda z sieci hiper- i supermarketów oceniana była w pięciu kategoriach:

  1. Obsługa klienta
  2. Warzywa i owoce
  3. Mięso i wędliny
  4. Ceny
  5. Pozostałe kryteria

Łącznie zebrano 2600 ocen poszczególnych sieci. 65 proc. oceniających stanowiły kobiety, a 35 proc. mężczyźni.

Obsługa klienta

W kategorii supermarketów respondenci uczestniczący w badaniu mieli ocenić, czy ich pracownicy są uprzejmi, pomocni oraz czy obsługa przy kasach jest realizowana sprawnie. Okazało się, że najwyższe noty otrzymały placówki należące do sieci Lidl (76,8%, przy maksymalnej wartości 100%) i to właśnie ta sieć otrzymała pierwsze miejsce. Na wyróżnienia zasłużyły placówki należące do sieci Aldi (76,1%) i Intermarche (75,9%).

W kategorii hipermarketów obsługa klienta została najwyżej oceniona w sklepach sieci Kaufland.  Otrzymały one średnią ocenę na poziomie 77,9%. Konsumenci wysoko ocenili również obsługę klienta w hipermarketach Carrefour (76,9%) oraz Tesco (75,6%), przyznając im tym samym wyróżnienie.

Warzywa i owoce

Respondenci byli pytani o to, czy ich zdaniem market oferuje szeroki wybór warzyw i owoców, czy są one świeże, czy stoisko, na którym są wystawione jest uporządkowane oraz czy mają one akceptowalne dla klientów ceny.
W grupie hipermarketów najwyższą pozycję zajął ponownie Kaufland (81%), a dalsze pozycje przypadły Tesco (76%) i Auchan (75,6%). Pierwsza trójka w tej kategorii dla supermarketów przedstawia się następująco: Lidl (78,2%), Biedronka (77,3%) oraz Intermarche (75,6%).

Mięso i wędliny

Podobnie jak w przypadku warzyw, także w tym kryterium respondenci mieli wyrazić swój pogląd na temat proponowanego przez markety asortymentu mięs i wędlin, ocenić, czy produkty te są ich zdaniem świeże, czy są wysokiej jakości oraz czy stoisko z nimi jest uporządkowane.
Klienci hipermarketów najwyżej ocenili pod tym względem sieć Kaufland (81,1%), a wyróżnienie przypadło sieciom E.Leclerc (77,6%) oraz Tesco (76,6%).
W supermarketach klienci najwyżej ocenili i przyznali pierwsze miejsce za mięso i wędliny oferowane przez sieć Intermarche (79,9%), natomiast wyróżnienia przypadły sklepom Lidl (76,6%) oraz Piotr i Paweł (75,9%).

Ceny

Niska cena produktów to nierzadko główny powód, dla którego markety spożywcze cieszą się tak wielkim powodzeniem. A co o cenach oraz oferowanych w marketach promocjach myślą sami klienci?
W przypadku hipermarketów najniższe ceny, zdaniem respondentów, oferuje sieć Kaufland (80,4%), a kolejne pozycje i wyróżnienie przypadło sieciom Auchan (78,7%) oraz Tesco (76,4%).
W grupie supermarketów pierwsze miejsce respondenci przyznali sieci Biedronka (79,7%), a wyróżnienia sklepom Lild (77,8%) oraz Polomarket (74,6%).

Najlepiej oceniany market

W kategorii hipermarketów pierwsze miejsce w rankingu zajął Kaufland, zdobywając łączną ocenę 80,3%. Sieć tę konsumenci ocenili najwyżej we wszystkich analizowanych kryteriach. Drugie miejsce zajął Auchan z wynikiem 77,4%, a pierwszą trójkę zamyka Tesco z oceną końcową 77%.
W kategorii supermarketów klienci przyznali pierwsze miejsce sklepom Lidl (77,3%), drugie sieci Intermarche (76,8%), a trzecie sieci Biedronka (75,2%).

Wyniki zbiorcze dla hipermarketów

Firma Wynik Info
1 Kaufland 80,5%
2 Auchan 77,4%
3 Tesco 77,0%
4 Carrefour 76,5%
5 E.Leclerc 76,5%

Wyniki zbiorcze dla supermarketów

Firma Wynik Info
1 Lidl 77,3%
2 Intermarche 76,8%
3 Biedronka 75,2%
4 Piotr i Paweł 73,8%
5 Polomarket 73,6%

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may also like

Kobiety w IT. Jakie znaczenie ma płeć w miejscu pracy?

"To nie jest zawód dla kobiet", "Może zajmij się czymś łatwiejszym, to zbyt trudne dla ciebie", "Masz za małą wiedzę i umiejętności", "Nie dasz rady, nie nadajesz się". Takie zdania słyszą na początku swojej kariery kobiety w IT. Jakie znaczenie ma płeć w tej branży?