113 marek kosmetycznych zaprezentowało swoją ofertę, a ich przekaz wyświetlono ponad 1,7 mln razy! – chwalą się organizatorzy targów Ekocuda online.
Za nami już druga edycja targów kosmetyków naturalnych Ekocuda online. Tym razem impreza zgromadziła ponad 70 tys. fanów naturalnej pielęgnacji. Każda z firm uczestniczących w tym wydarzeniu przygotowała specjalne oferty i promocje. Jak podkreślają organizatorzy, efekty targów przerosły ich najśmielsze oczekiwania.
Z realu do wirtualu
Pomysł na zorganizowanie targów w wersji online narodził się w związku z wybuchem pandemii koronawirusa, która przyczyniła się do odwołania wszystkich stacjonarnych imprez. Organizatorzy, zdając sobie sprawę z tego, że wierni fani od dawna wyczekiwali wiosennych Ekocudów, wiedzieli, że nie mogą ich zawieść.
– Szukając rozwiązania w tej trudnej dla wszystkich sytuacji, wpadliśmy na pomysł zorganizowania targów online. Każda odsłona wydarzenia w wersji stacjonarnej przyciągała tłumy miłośników naturalnych kosmetyków, czuliśmy, że nie możemy po prostu odwołać wydarzenia! Tak więc pierwsza internetowa edycja, choć zorganizowana dość spontanicznie, okazała się prawdziwym hitem! – wspomina Zuzanna Mierzejewska, właścicielka marki i organizatorka Ekocudów. – Zachęceni sukcesem pierwszej edycji zdecydowaliśmy, że warto kontynuować pomysł targów online. Druga odsłona wydarzenia odbyła się z jeszcze większym rozmachem – dodaje.
Z ekspertami na Instagramie
Wokół Ekocudów powstała cała społeczność osób, które poszukują nowych kosmetyków, lubią dzielić się swoją wiedzą i wymieniać doświadczeniami z innymi. Fani imprezy podczas każdej edycji podkreślali, jak ważna jest dla nich możliwość spotkania się z innymi osobami o podobnych zainteresowaniach, a także z producentami kosmetyków, od których mogli czerpać wiedzę. Z myślą o tej społeczności powstał tydzień ekspercki, w ramach którego na Instagramie odbyło się 10 live’ów z ekspertami.
– Podczas live’ów z ekspertami zaobserwowaliśmy bardzo duże zaangażowanie naszej ekocudownej społeczności. Uczestnicy zadawali pytania, dzielili się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami, a eksperci zapewnili dużą dawkę merytorycznej wiedzy. Wiedzieliśmy, jak ważna dla fanów Ekocudów jest możliwość kontaktu z wystawcami i innymi miłośnikami naturalnej pielęgnacji, dlatego tak zależało nam na znalezieniu formy, która będzie to umożliwiać. Instagram okazał się do tego idealnym miejscem –podkreśla Zuzanna Mierzejewska.
Wsparcie biznesu w dobie pandemii
Targi Ekocuda online stały się również formą wsparcia przedsiębiorców, dla których czas pandemii COVID-19 okazał się wyjątkowo trudny. To doskonały przykład na to, że również w biznesie można i warto wzajemnie się wspierać. Dzięki temu wystawcy dostali platformę do zaprezentowania swojej oferty, a uczestnicy zyskali szeroki wybór najlepszych naturalnych produktów.
W opinii organizatorów targów, sukces internetowych edycji Ekocudów pokazuje, że zapotrzebowanie na tego typu wydarzenia jest ogromne. Pomimo trudności warto więc pójść za ich przykładem i zamiast poddawać się – szukać nowych rozwiązań.
Tych, którzy nie uczestniczyli w targach, a chcieliby posłuchać porad ekspertów, zachęcamy do odwiedzenia profilu Ekocudów na Instagramie: www.instagram.com/ekocuda