12 mężczyzn i 12 różnych emocji. Kalendarz na 2023 rok jest już w sprzedaży

12 mężczyzn i 12 różnych emocji. Kalendarz na 2023 rok jest już w sprzedaży

Tematem przewodnim 7. edycji kampanii “BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”, zainaugurowanej 12 października w Warszawie, stała się zmiana. Zarówno ta zachodząca w życiu kobiety w momencie usłyszenia diagnozy “rak piersi”, jak i rozumiana jako zmiana w postrzeganiu chorób nowotworowych w społeczeństwie, w postawach pacjentek, w organizacji opieki onkologicznej, a także w dostępie do leczenia.

Liczba siedem symbolizuje w naszej kulturze zmianę i rozwój – tłumaczy wybór tematu przewodniego 7. edycji kampanii jej organizator – Fundacja OnkoCafe – Razem lepiej.

Nieodłącznym elementem kampanii jest udział 12 wysportowanych modeli w stworzeniu wyjątkowego charytatywnego kalendarza Power of Community. Tym razem, w sposób symboliczny, przedstawili oni całe spektrum emocji towarzyszących diagnozie rak piersi. Każdy miesiąc to próba oddania innych emocji – od lęku, smutku, aż po gniew.

Ambasadorzy kampanii (trener i motywator Daniel Qczaj, dziennikarze Joanna Górska i Rafał Bryndal, bloger Modny Tata, czyli Michał Będźmirowski, ekspertka kulinarna i blogerka Daria Ładocha, mistrzyni świata i 36-krotna mistrzyni Polski w kick-boxingu Dorota Godzina oraz trener personalny, wykładowca, aktor i sportowiec Michał Karmowski) od lat aktywnie promują profilaktykę oraz ideę wspierania kobiet w czasie choroby. Robią to także wysportowani mężczyźni, których zdjęcia zostały utrwalone na kartach kalendarza przez Tomasza Zienkiewicza.

Fot. Maja Marklowska-Tomar. Zdjęcie z inauguracji kalendarza Power of Community 2023. Od lewej: Daniel Qczaj, Tomasz Zienkiewicz, Kuba Popławski, Anna Kupiecka (prezes Fundacji OnkoCafe – Razem lepiej) i red. Joanna Górska

Chcemy, aby mężczyźni w obliczu zmiany, jaką jest choroba bliskiej kobiety, byli na nią gotowi. Wiedzieli, jak na nią zareagować oraz jak być wsparciem dla kobiety. Zmianom towarzyszą emocje i właśnie na kartach kalendarza możemy zobaczyć 12 emocji, jakie mogą targać mężczyznom – tłumaczy pomysłodawca, producent oraz uczestnik kalendarza od pierwszej edycji kampanii Kuba Popławski. – W tym roku, na każdej z 12 fotografii znajdziemy kod QR odsyłający do wypowiedzi sportowców, z których dowiemy się m.in. czym jest dla nich zmiana, jak ewoluowała ich definicja dbania o siebie, na ile dzięki udziałowi w wielu edycjach kampanii zmieniła się ich świadomość i podejście do chorób onkologicznych oraz czy po tylu latach idea BreastFitu stała się częścią ich codziennego życia – dodaje.

Podczas inauguracji kalendarza Power of Community 2023 Kuba Popławski zdradził, że mężczyźni, których możemy zobaczyć na kartach kalendarza, są niezwykle zdyscyplinowani, konsekwentni i wytrwali (od 8 lat nie przerwali treningów). Nie boją się zmian, dzielnie wspierają swoje partnerki, a każdemu z nich od 2015 roku, kiedy odbyła się 1. edycja kampanii, powiększyła się już rodzina. – Spoważnieli, mają świadomość, jaka jest ich rola – powiedział Kuba Popławski.

Power of Community 2023 to kalendarz charytatywny. Uzyskane z jego sprzedaży środki finansowe zostaną przeznaczone na statutowe cele Fundacji OnkoCafe – Razem lepiej, która w tym roku zamierza je spożytkować na pomoc chorym onkologicznie osobom w trakcie i po zakończonej terapii, organizację warsztatów edukacyjnych, terapie zajęciowe, spotkania edukacyjne z ekspertami, grupy terapeutyczne i warsztatowo-artystyczne.

Kalendarz jest już do kupienia tutaj.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may also like

Czy prosty test genetyczny COLOTECT zastąpi kolonoskopię?

Laboratorium Novazym i Państwowy Instytut Medyczny MSWiA w Warszawie rozpoczęły badanie porównujące skuteczność testu genetycznego COLOTECT z kolonoskopią.