Firma LUX MED zwiększa udział teleporad i uruchamia kolejny, obok Portalu Pacjenta i aplikacji mobilnej, kanał kontaktu dla pacjentów. Robi to w związku z epidemią koronawirusa.
Eksperci LUX MED udzielają informacji mailowo pod adresem: koronawirus@luxmed.pl oraz telefonicznie pod numerem 22 33 22 888.
Trzy formy konsultacji dla pacjentów
Firma oferuje teraz trzy różne formy konsultacji:
- poradę telemedyczną,
- konsultację online,
- wizytę w placówce medycznej – można ją umówić wyłącznie po wcześniejszym uzyskaniu zlecenia na wizytę stacjonarną u lekarza lub pielęgniarki.
– Zgodnie z zaleceniem instytucji odpowiedzialnych za koordynację działań ograniczających skutki epidemii koronawirusa, w tym Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministerstwa Zdrowia, LUX MED wprowadza do swojego modelu pracy mechanizmy, których celem jest zapewnienie jeszcze większego bezpieczeństwa dla chorych i personelu. Wprowadzamy rozwiązanie: „Bezpieczna opieka, której potrzebujesz” i zwiększamy rolę konsultacji telemedycznych, które pozwalają na uniknięcie zagrożeń epidemiologicznych związanych z przemieszczaniem się i bezpośrednim kontaktem. Lekarze LUX MED codziennie udzielają już blisko 20 tys. konsultacji telemedycznych i ich popularność stale rośnie – poinformowało biuro prasowe firmy.
Wybierz sobie telekonsultację tam, gdzie chcesz
Pod koniec marca 75 proc. konsultacji w LUX MED odbywało się w formie telemedycyny. Lekarz w trakcie udzielania porady zdalnej może wystawić pacjentowi e-Receptę, zwolnienie lekarskie, a także skierowanie na badanie. Ma też dostęp do jego danych medycznych. Z kolei pacjent może sobie wybrać konsultację wybranego lekarza danej specjalizacji, niezależnie od placówki, w której świadczy on takie usługi.
– Dziś 40 proc. placówek ambulatoryjnych LUX MED jest nastawionych głównie na świadczenie porad telemedycznych. Ich liczbę będziemy systematycznie dostosowywać do potrzeb pacjentów. Delegujemy też kolejne grupy lekarzy do pracy w kanałach telemedycznych, a także pracowników z innych zespołów do telefonicznej i mailowej obsługi pacjentów. Nowy model pracy jest gwarancją, że nikt w tych trudnych czasach nie pozostanie bez odpowiedniej opieki – mówi Michał Rybak, wiceprezes LUX MED ds. operacyjnych.
Przed wejściem do przychodni wywiad medyczny
Pacjenci, którzy w wyniku porady zdalnej zostali skierowani przez lekarza na wizytę w centrum medycznym, przed wejściem do placówki przechodzą obowiązkowy wywiad medyczny.
– Jego celem jest jak najszybsze wychwycenie osób z grup ryzyka i pokierowanie ich na odpowiednią ścieżkę medyczną. W placówkach wydzieliliśmy dwie drogi – dla pacjentów z podejrzeniem zakażenia koronawirusem i dla pozostałych chorych. Pracownicy w naszych placówkach są wyposażeni w niezbędne środki ochrony osobistej i dysponują szczegółowymi instrukcjami postępowania – zapewnia Krzysztof Kurek, członek zarządu LUX MED odpowiedzialny za pion medyczny.