Zmiany w funkcjonowaniu placówek LUX MED

Zmiany w funkcjonowaniu placówek LUX MED

Fot. pixabay.com

Firma LUX MED zwiększa udział teleporad i uruchamia kolejny, obok Portalu Pacjenta i aplikacji mobilnej, kanał kontaktu dla pacjentów. Robi to w związku z epidemią koronawirusa.

Eksperci LUX MED udzielają informacji mailowo pod adresem: koronawirus@luxmed.pl oraz telefonicznie pod numerem 22 33 22 888.

Trzy formy konsultacji dla pacjentów

Firma oferuje teraz trzy różne formy konsultacji:

  • poradę telemedyczną,
  • konsultację online,
  • wizytę w placówce medycznej – można ją umówić wyłącznie po wcześniejszym uzyskaniu zlecenia na wizytę stacjonarną u lekarza lub pielęgniarki.

Zgodnie z zaleceniem instytucji odpowiedzialnych za koordynację działań ograniczających skutki epidemii koronawirusa, w tym Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministerstwa Zdrowia, LUX MED wprowadza do swojego modelu pracy mechanizmy, których celem jest zapewnienie jeszcze większego bezpieczeństwa dla chorych i personelu. Wprowadzamy rozwiązanie: „Bezpieczna opieka, której potrzebujesz” i zwiększamy rolę konsultacji telemedycznych, które pozwalają na uniknięcie zagrożeń epidemiologicznych związanych z przemieszczaniem się i bezpośrednim kontaktem. Lekarze LUX MED codziennie udzielają już blisko 20 tys. konsultacji telemedycznych i ich popularność stale rośnie – poinformowało biuro prasowe firmy.

Wybierz sobie telekonsultację tam, gdzie chcesz

Pod koniec marca 75 proc. konsultacji w LUX MED odbywało się w formie telemedycyny. Lekarz w trakcie udzielania porady zdalnej może wystawić pacjentowi e-Receptę, zwolnienie lekarskie, a także skierowanie na badanie. Ma też dostęp do jego danych medycznych. Z kolei pacjent może sobie wybrać konsultację wybranego lekarza danej specjalizacji, niezależnie od placówki, w której świadczy on takie usługi.

Dziś 40 proc. placówek ambulatoryjnych LUX MED jest nastawionych głównie na świadczenie porad telemedycznych. Ich liczbę będziemy systematycznie dostosowywać do potrzeb pacjentów. Delegujemy też kolejne grupy lekarzy do pracy w kanałach telemedycznych, a także pracowników z innych zespołów do telefonicznej i mailowej obsługi pacjentów. Nowy model pracy jest gwarancją, że nikt w tych trudnych czasach nie pozostanie bez odpowiedniej opieki – mówi Michał Rybak, wiceprezes LUX MED ds. operacyjnych.

Przed wejściem do przychodni wywiad medyczny

Pacjenci, którzy w wyniku porady zdalnej zostali skierowani przez lekarza na wizytę w centrum medycznym, przed wejściem do placówki przechodzą obowiązkowy wywiad medyczny.

Jego celem jest jak najszybsze wychwycenie osób z grup ryzyka i pokierowanie ich na odpowiednią ścieżkę medyczną. W placówkach wydzieliliśmy dwie drogi – dla pacjentów z podejrzeniem zakażenia koronawirusem i dla pozostałych chorych. Pracownicy w naszych placówkach są wyposażeni w niezbędne środki ochrony osobistej i dysponują szczegółowymi instrukcjami postępowania – zapewnia Krzysztof Kurek, członek zarządu LUX MED odpowiedzialny za pion medyczny.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may also like

Rak prostaty: gliwiccy naukowcy zbadają nową terapię

Naukowcy z Narodowego Instytutu Onkologii w Gliwicach ocenią