Wystartowała Dobra Aukcja Fundacji Hospicjum Onkologiczne

Wystartowała Dobra Aukcja Fundacji Hospicjum Onkologiczne

- Aktualności

Ruszyła Dobra Aukcja – wyjątkowa inicjatywa charytatywna, na której można wylicytować wiele unikatowych pamiątek piłkarskich. Wśród nich jest m.in. oryginalna piłka z 1977 roku z podpisami takich legend jak Jacek Gmoch, Zbigniew Boniek, Adam Nawałka, Kazimierz Deyna czy Jan Tomaszewski.

Organizatorem, pomysłodawcą i jedynym beneficjentem akcji, która potrwa do 25 maja, jest warszawska Fundacja Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa, która od 28 lat otacza opieką pacjentów i dokłada starań, by przeżyli swój czas bez bólu i z godnością.

Dobra Aukcja to szereg aukcji charytatywnych, na których wystawione zostaną wyjątkowe pamiątki związane z piłkarską reprezentacją Polski. Nie zabraknie oryginalnych koszulek z autografami obecnych piłkarzy, rękawic bramkarskich, wydawnictw i innych pamiątek, a także biletów na mecze kadry. Prawdziwą gwiazdą tegorocznej piłkarskiej Dobrej Aukcji jest piłka z 1977 roku podpisana przez kadrowiczów grających pod wodzą Kazimierza Górskiego na igrzyskach w Montrealu (1976) i Jacka Gmocha na mundialu w Argentynie (1978).

Jak mawiał trener Górski – piłka jest okrągła. Jednak ta, którą na Dobrą Aukcję wystawiła Fundacja Hospicjum Onkologiczne, jest wyjątkowa, ponieważ są na niej podpisy reprezentantów Polski, którzy zagrali na igrzyskach w Montrealu i mundialu w Argentynie.

W tym roku mija dokładnie 40 lat od rozgrywek w Ameryce Południowej, a my jesteśmy w przededniu mistrzostw w Rosji – trudno więc sobie wyobrazić lepszą pamiątkę dla wiernego kibica biało-czerwonych – mówi Stefan Majewski, dyrektor sportowy Polskiego Związku Piłki Nożnej, partnera Dobrej Aukcji.

Koncepcja Dobrej Aukcji powstała wkrótce po tym, jak pracownicy Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa podczas porządków w archiwach odkryli prawdziwe skarby. Jednym z nich była właśnie przekazana przez rodzinę pacjenta piłka ozdobiona autografami, które 40 lat temu złożyli na niej m.in. Jacek Gmoch, Zbigniew Boniek, Adam Nawałka, Kazimierz Deyna czy Jan Tomaszewski. Nadszedł czas, aby znalazła nowy dom u prawdziwego fana futbolu.

Całkowity dochód z Dobrej Aukcji zostanie przeznaczony na finansowanie codziennej pracy hospicjum oraz podnoszenie standardów opieki nad jego pacjentami.

Praca naszej fundacji nie byłaby możliwa bez zaangażowania czasu i umiejętności naszych wolontariuszy oraz wsparcia finansowego darczyńców. Uważam, że to wspaniałe, że Dobra Aukcja jeszcze przed oficjalnym startem zgromadziła wokół siebie ludzi i instytucje, które nie są obojętne na los innych. Jestem pewna, że z taką drużyną jesteśmy gotowi osiągnąć sukces – mówi Dorota Jasińska, prezes Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa.

Od samego początku w Dobrą Aukcję włączyło się wiele instytucji i firm. Każda z nich pracuje pro bono, angażując wiedzę i czas swoich pracowników oraz wspierając akcję komunikacyjnie i finansowo. Partnerem technologicznym Dobrej Aukcji jest Allegro.pl – wszystkie licytacje prowadzone są poprzez platformę Allegro Charytatywni, która umożliwia również wsparcie akcji poprzez kupno wirtualnych cegiełek oraz wpłaty do wirtualnej puszki.

Zgodnie z zasadą fair play, organizatorzy akcji zadbali o to, żeby każda z uczestniczących w niej osób miała szansę na swoją porcję sportowych emocji. Niezależnie od zasobności portfela. Osoby, które kupią cegiełkę lub wpłacą dowolną kwotę, będą mogły wziąć udział w konkursie. Do wygrania będzie pięć biletów na mecz towarzyski Polska-Litwa, który odbędzie się 12 czerwca na PGE Narodowym.

Merytorycznym partnerem akcji jest PZPN, a Grupa Marketingowa Walk odpowiada za stworzenie koncepcji komunikacji i jej realizację oraz wsparcie aukcji w obszarze event marketingu. Z kolei agencja Lungo opracowała kreację. Partnerami Dobrej Aukcji są również PGE Narodowy, Hotel Marriott Warszawa, Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego Teraz Polska, Sodexo oraz Telewizja Polska SA  z patronatem TVP Sport.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj również

Chroń swoje dziecko przed smogiem!

Jak dowodzi raport UNICEF, dzieci w większym stopniu