Twoje spojrzenie ma znaczenie. Niezależnie od wieku

Twoje spojrzenie ma znaczenie. Niezależnie od wieku

Sesja zdjęciowa podsumowująca kampanię "Twoje spojrzenie ma znaczenie. Niezależnie od wieku"

Siedmioro wyjątkowych seniorów zostało wytypowanych z ponad 200 kandydatów na ambasadorów kampanii „Twoje spojrzenie ma znaczenie. Niezależnie od wieku”. Wzięli oni udział w sesji zdjęciowej, której autorem został Przemek Dzienis.

Kampania została zorganizowana pod patronatem Polskiego Towarzystwa Okulistycznego. Stanowi odpowiedź na coraz większe problemy Polaków ze wzrokiem, które mają niezaprzeczalny wpływ na jakość, komfort i bezpieczeństwo życia. Za pomocą edukacyjnych broszur, bezpłatnych konsultacji okulistycznych oraz obecności na wydarzeniach skierowanych do osób starszych dotarła bezpośrednio do seniorów.

Według badań przeprowadzonych w ramach kampanii aż 42% seniorów w Polsce obawia się, że problemy ze wzrokiem mogą ograniczyć ich samodzielność.

Sesja zdjęciowa ambasadorów kampanii to kolejne działanie, które pokazuje, że aktywność i dbanie o siebie w wieku dojrzałym to klucz do życia pełnego pasji.

Spojrzenie odgrywa kluczową rolę w życiu. I to nie tylko w kontekście zdrowia narządu wzroku, ale tego, w jaki sposób patrzymy na rzeczywistość i wszystko to, co nam się przydarza. Kampanią „Twoje spojrzenie ma znaczenie. Niezależnie od wieku” chcemy pokazać, że w dzisiejszym świecie osoby dojrzałe to osoby pełne pasji, z błyskiem w oku, chcące aktywnie i sprawczo spędzać czas. Kluczem do tego wszystkiego jest dbałość o organizm, w tym także o narząd wzroku – mówi Martyna Olech z firmy URSAPHARM, organizatora kampanii. – Wzrok odgrywa kluczową rolę w zachowaniu równowagi i koordynacji ruchowej. Informacje wzrokowe są wykorzystywane przez mózg do oceny pozycji ciała w przestrzeni oraz do pomocy w dostosowywaniu ruchów, co jest niezbędne do chodzenia, stania czy uprawiania sportów – dodaje.

Sesja zdjęciowa została zaprojektowana w taki sposób, aby wszyscy uczestnicy mieli aktywny wpływ na to, jak będą wyglądać na fotografii. Miała za zadanie w naturalny sposób pokazać bohaterów i bohaterki. Nad całym procesem czuwał doświadczony zespół.

W gronie ambasadorów i ambasadorek kampanii znaleźli się: pochodząca z Bytomia Małgorzata Soniewiecka, znana jako Fitgocha, Alicja Czerska, DJ z Józefosławia, Janusz Waściński – muzyk spod Poznania, Edyta Grzelec -„Ciotka Połczyńska” z Legnicy, Janina Voit – malarka i pisarka z Torunia, a także Anna i Dariusz Jaśkiewiczowie — tancerze z Wrocławia.

– Różnorodne grono ambasadorów i ambasadorek kampanii z różnych regionów w Polsce pozwoli nam aktywizować wiele grup. Wszystkie fotografowane osoby od początku do końca miały wpływ na to, w jaki sposób zostaną przedstawione, przy wsparciu stylistki i całego zespołu. Taki efekt jest o tyle ważny, że dla osób dojrzałych pozostających w bliskim otoczeniu danego ambasadora czy ambasadorki to nadal będzie ta sama osoba, czyli „jedna/jeden z nas”. To kluczowe do inspirowania i zachęcania do aktywności i pokazania, że dbanie o kondycję wzroku i ciała są kluczowe dla pełnego pasji i aktywnego spędzania czasu w dojrzałym wieku – podsumowuje Martyna Olech.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may also like

Zaburzenia odżywiania to nie tylko anoreksja i bulimia. Co najbardziej niepokoi specjalistów?

Około 9 proc. Polaków miało bezpośredni lub pośredni kontakt z anoreksją, ortoreksją (obsesja na punkcie zdrowej żywności) i zaburzeniami picia, 14 proc. z bulimią, 16 proc. z unikaniem i ograniczaniem przyjmowania pokarmów i napojów (ARFID), a aż 21 proc. z kompulsywnym objadaniem się. Zaburzenia odżywiania w Polsce to narastający problem dotykający coraz większej liczby osób w różnym wieku — zarówno kobiet, jak i mężczyzn.