Fundacja Rak’n’Roll Wygraj Życie! wraz z fotografką Anną Bedyńską zachęcają do szukania kropek. Ich wspólny projekt Spot the Dot ma na celu zwrócenie uwagi na znamiona na skórze, czyli jeden z ważnych etapów profilaktyki czerniaka.
Fotografkę Annę Bedyńską los rzucił do Tokio. Poznawanie miasta zaczęła od Muzeum Yayoi Kusamy. Po pierwszej wystawie zostały jej powidoki – kropki, którymi Kusama obsesyjnie pokrywała kolejne metry płótna, zaczynają prześladować i ją. Bedyńska widzi je wszędzie: w detalach miejskich i architekturze, na ubraniach i towarach. Nie szuka ich – przychodzą same.
Po powrocie do Polski zaprezentowała swoje zdjęcia przedstawicielom Fundacji Rak’n’Roll Wygraj Życie! z propozycją wykorzystania szerokiej metaforyki fotografii do działań profilaktycznych. Kropki z obrazów Anny Bedyńskiej zaczęły zachęcać do szukania tych pozostałych – w przestrzeni miejskiej, na przedmiotach użytkowych oraz na własnej skórze. Znajomość kropek – znamion – to część profilaktyki czerniaka.
Szukanie kropek wokół siebie może być zabawą. Poznawanie znamion na własnej skórze także może być interesujące. Cieszymy się, że razem z Anną Bedyńską oraz marką La Roche-Posay mamy okazję zachęcać do dbania o siebie i potwierdzania zdrowia skóry. Dbałość o nią jest podstawowym etapem profilaktyki. Powinna stać się naszą codzienną, dobrą praktyką. Zwiększenie uważności na stan skóry jest naszym – Rak’n’Rolla, Anny Bedyńskiej oraz marki La Roche-Posay wspólnym celem.
Jacek Maciejewski z Fundacji Rak’n’Roll Wygraj Życie!
Projekt Spot the Dot potrwa od czerwca do września. Rozpoczęła go wystawa zdjęć Anny Bedyńskiej w Galerii Plenerowej Muzeum Łazienki Królewskie. Do wystawy poprowadzi pokryta kropkami al. Agrykola. Na lipiec i sierpień zaplanowano działania edukacyjne. We wrześniu odbędzie się premiera książki z fotografiami Bedyńskiej oraz informacjami na temat profilaktyki czerniaka (wydawcą jest holenderska organizacja o tej samej nazwie: Spot the Dot). Premiera albumu połączona będzie ze spotkaniem autorskim i rozmową na temat nowego podejścia do prowadzenia działań profilaktycznych.
Wierzę, że fotografia ma ogromną moc. Przekazuje emocje, idee i piękno, ale przede wszystkim potrafi poruszyć i łączyć ludzi. Jeśli przy okazji spotkania ze Spot the Dot ktoś dowie się, że powinien mapować ciało tak, jak mapujemy przestrzeń wokół nas, i dzięki temu zrobi pierwszy krok w stronę profilaktyki czerniaka, będzie to oznaczało, że fotografia zyskała jeszcze jedną ważną funkcję – angażowania ludzi do dbania o swoje zdrowie.
Anna Bedyńska, forografka
Partnerem projektu Spot the Dot jest marka La Roche-Posay, a patronuje mu Akademia Czerniaka.
La Roche-Posay to marka, która od lat stawia sobie za cel poprawianie jakości życia pacjentów i konsumentów. Spot the Dot odzwierciedla więc jej wartości. Oprócz wsparcia organizacyjnego i finansowego projektu zaangażowała do niego swoich zaufanych ambasadorów – twórców internetowych. Powiększają oni zasięg przekazu kampanii i docierają do osób, które na co dzień mogą być niezainteresowane tematyką profilaktyki.
Misją marki La Roche-Posay jest poprawa jakości życia poprzez dbanie o zdrowy wygląd skóry i jej komfort. Jako eksperci w dziedzinie pielęgnacji skóry poprzez tę inicjatywę chcemy podnosić świadomość konieczności fotoprotekcji każdego dnia niezależnie od pogody, a w szczególności bezpieczeństwa na słońcu i profilaktyki czerniaka. Dlatego zachęcamy do szukania i obserwowania kropek nie tylko wokół siebie, ale również na swojej skórze.
Natalia Walencik, Senior Brand Manager La Roche-Posay