Od 13 listopada rusza bezpłatna infolinia dla pacjentów

Od 13 listopada rusza bezpłatna infolinia dla pacjentów

- Aktualności

Od 13 listopada dotychczasowy numer bezpłatnej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta stanie się numerem bezpłatnej Telefonicznej Informacji Pacjenta. Telefonując na numer 800 190 590, będzie można uzyskać informacje dotyczące zarówno świadczeń zdrowotnych, jak i ochrony praw pacjenta.

TIP, czyli Telefoniczna Informacja Pacjenta, to wspólny projekt Rzecznika Prawa Pacjenta i Narodowego Funduszu Zdrowia. Pod jednym numerem telefonu informacji udzielać będzie kilkudziesięciu pracowników oddziałów wojewódzkich NFZ oraz Biura Rzecznika Praw Pacjenta. To efekt podpisanego 6 listopada porozumienia między Rzecznikiem Praw Pacjenta i NFZ.

Dotychczasowy numer bezpłatnej ogólnopolskiej infolinii Rzecznika Praw Pacjenta zastąpi kilkanaście numerów funkcjonujących obecnie w oddziałach wojewódzkich NFZ. Ta zmiana ma zagwarantować uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji dotyczącej funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce. Dzwoniąc pod numer 800 190 590, będzie można dowiedzieć się m.in.:

  • jak uzyskać Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ), uprawniającą do skorzystania z opieki medycznej za granicą (w krajach UE i EFTA),
  • jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej,
  • gdzie znajduje się najbliższy szpital,
  • w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta
  • jakich formalności należy dopełnić, by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.

Jak informuje Biuro Rzecznika Praw Pacjenta, w celu zagwarantowania wysokiej jakości obsługi pacjentów, wszystkie rozmowy będą nagrywane. “Zależy nam na wysokiej jakości udzielanej informacji i profesjonalnej  obsłudze pacjentów. Tylko w 2017 roku infolinie NFZ obsługiwały około 40 tysięcy połączeń miesięcznie. Tymczasem liczba udzielonych porad na infolinii Rzecznika Praw Pacjenta od momentu powstania urzędu przekroczyła 338 tysięcy.  Liczymy, że dzięki nowemu rozwiązaniu  liczby te ulegną zwiększeniu, przez co zdecydowanie więcej pacjentów będzie mogło uzyskać istotne dla nich informacje” – tłumaczą pracownicy Biura Rzecznika Praw Pacjenta.

Uruchomienie jednego, wspólnego numeru telefonu to, jak dodają, pierwszy etap wprowadzanych zmian. “Nowa idea call center w NFZ oraz w Biurze Rzecznika Praw Pacjenta wykracza daleko poza samo informowanie. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała pacjentowi poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale z czasem, na wzór brytyjskiego NHS, pozwoli na uzyskanie prostych porad lekarskich” – tłumaczą.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj również

Bezpłatna mammodiagnostyka dla mieszkanek Warszawy

Warszawskie Centrum Profilaktyki i Rehabilitacji zaprasza 21 listopada