Nosisz buty na wysokich obcasach? Twoje stopy potrzebują relaksu!

Nosisz buty na wysokich obcasach? Twoje stopy potrzebują relaksu!

W butach na wysokich obcasach wyglądasz kobieco i elegancko, jednak chodzenie w nich ma swoją cenę. Skurcze nóg i bóle śródstopia dają się we znaki, zwłaszcza wieczorem. Twoje stopy wymagają relaksu, inaczej dolegliwości będą się nasilać.

Chodzenie na wysokich obcasach oznacza stąpanie na palcach. Cały ciężar ciała opiera się na śródstopiu, co oznacza duży wysiłek dla stóp. Zasługują na codzienny relaks. Warto też, byś większą uwagę przyłożyła do butów, które zakładasz. Idealne to takie, które mają wyprofilowane podeszwy i pasują do twojej naturalnej krzywizny stopy. Mają sztywny zapiętek i są wystarczająco szerokie, by nie uciskać palców. Są lekkie, a wysokość obcasa wynosi najwyżej 5 cm. Jeśli są wyższe, staraj się je zdejmować w trakcie dnia, by stopy mogły odpocząć, chociaż kilka minut.

Czytaj także: Cała prawda o halluksach

Buty kupuj wieczorem, gdyż wtedy stopy są najbardziej zmęczone i opuchnięte. Łatwiej je optymalnie dopasować. W przeciwnym razie rano mogą wydawać ci się wygodne, a po południu będziesz czuła, jakbyś miała stopy włożone w imadło. Gdy już masz na sobie wymarzone szpilki, pamiętaj, by się rozluźnić, nie garbić, a przy chodzeniu nie prostować kolan i stawiać małe kroki. Do szpilek możesz kupić przezroczyste żelowe wkładki, które są miękkie i amortyzują nacisk. Polecamy zwłaszcza te na śródstopie.

Nosisz buty na wysokich obcasach? Sprawdź, jak można zapewnić relaks stopom

Gdy po całym dniu w szpilkach, nawet tych najbardziej wygodnych, przychodzisz do domu, zaplanuj drobne przyjemności dla stóp.

  • Letnia kąpiel w wodzie z olejkami zapachowymi lub solą przyniesie ukojenie, odświeżenie i relaks. Zmniejszy ból.
  • Kąpiel naprzemienna – 5 minut w wodzie ciepłej, o temperaturze około 38 stopni,15 sekund w wodzie zimnej, o temperaturze około 18 stopni. I tak kilka razy na zmianę. Kąpiel naprzemienną zakończ zanurzeniem stóp w wodzie ciepłej. Rytuał zmniejszy ból stóp, opuchliznę, zapobiegnie skurczom.
  • Nogi uniesione do góry — na ból stóp pomaga też leżenie z nogami do góry. Wystarczy 15-20 minut. Taka pozycja poprawia krążenie i zmniejsza opuchliznę.
  • Masaż stóp — najlepiej zrób go po kąpieli, używając olejku eterycznego: miętowego albo lawendowego. Przywróci prawidłowe krążenie i zrelaksuje stopy. Dużą uwagę w trakcie masażu poświęć śródstopiu.
  • Ćwiczenia stopami nie wymagają specjalnych przygotowań. Wystarczy, że zdejmiesz buty i zaczniesz kręcić kółka. 15 w prawo i 15 w lewo. I tak co najmniej 3 serie. Dzięki temu rozciągniesz wiązadła i mięśnie stóp, poprawisz krążenie.

Nosisz buty na wysokich obcasach? Pomoże ci specjalna mgiełka

Pomyśl również o kupieniu specjalnej mgiełki do stóp, np. YASUMI Emerald Cooling Mist, która zawiera cryo-complex (szybko przynosi ukojenie). Mentol odświeża i przywraca lekkość, kamfora stymuluje mikrokrążenie, zmniejsza opuchliznę, a ekstrakt z alg Laminaria przyspiesza regenerację skóry stóp. Możesz stosować ją rano, przed założeniem szpilek, oraz wieczorem, po kąpieli. Najlepiej przechowuj mgiełkę w lodówce, wtedy zadziała jak chłodny okład. Mgiełka szybko się wchłania, nawet gdy masz na sobie cienkie rajstopy. Jej cena wynosi 43 zł/200 ml. Możesz ją kupić przez internet tutaj oraz w gabinetach YASUMI.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may also like

Otyłość to choroba, którą trzeba leczyć (ROZMOWA)

Otyłość to choroba. Jej przyczyną nie jest brak ruchu i objadanie się. To nieuprawnione, dyskryminujące i stygmatyzujące opinie — tłumaczy dr hab. Mariusz Wyleżoł, kierownik Warszawskiego Centrum Kompleksowego Leczenia Otyłości i Chirurgii Bariatrycznej.