Tylko 3 dni w Lidlu nieidealne warzywa i owoce w idealnych cenach

Tylko 3 dni w Lidlu nieidealne warzywa i owoce w idealnych cenach

Od 9 do 11 stycznia w Lidl Polska dostępne będą nieidealne warzywa i owoce od polskich producentów w atrakcyjnej cenie.

Jak poinformowało biura prasowe Lidl Polska, za 3-kilogramowy nieidealny zestaw marchwi, selera i buraka trzeba będzie zapłacić 6,99 zł, za 1 kg nieidealnych jabłek 1,79  zł, a za 1 kg nieidealnych pomidorów żółtych – 9,99 zł. Wszystkie sprzedawane warzywa i owoce są w pełni wartościowe.

To już kolejny raz, kiedy sieć Lidl Polska zdecydowała się wspierać rodzimych rolników, wprowadzając do swojej oferty niedoskonałe z wyglądu warzywa i owoce – “krzywe” marchewki, selery oraz buraki, żółte pomidory i “za duże” jabłka. Mimo że są one nieidealne z wyglądu, to jednak wciąż są pełne wartości odżywczych. Wyglądają inaczej, ale smakują tak samo, a za mniej! – tłumaczą w biurze prasowym.

Nieidealne warzywa i owoce. Nie marnujmy pełnowartościowego jedzenia!

Lidl Polska promocję niedoskonałych owoców i warzyw polskich producentów zapoczątkowała już w styczniu 2021 roku, odpowiadając na apel pana Mieczysława, którego “krzywe” buraki nie znajdowały kupców. Sieć postanowiła wtedy zaoferować swoim klientom wartościowy produkt w  niższej cenie. Od tego czasu w asortymencie pojawiały się również inne niedoskonałe warzywa. Teraz, oprócz buraków, marchewek i  selerów, do sprzedaży pierwszy raz trafiły ponadto “rozkalibrowane”, czyli zbyt duże jabłka i żółte pomidory z wadami skórki.

“W ten sposób sieć handlowa wspiera nie tylko rolników i sadowników, których zbiory nie mieściłyby się w surowych normach dotyczących wyglądu oraz wielkości sprzedawanych warzyw, ale również oferuje swoim klientom asortyment w niskiej cenie, co jest szczególnie ważne, biorąc pod uwagę obecną inflację” — czytamy w komunikacie przesłanym do mediów.

Ponad 1000 hektarów naszych sadów zapewnia klientom sieci Lidl Polska nieustanny dostęp do pysznych jabłek już od wielu lat. Każde z nich zawsze spełnia kryteria i normy handlowe dopuszczające je do sprzedaży. Dostępne w aktualnej ofercie jabłka z naszych sadów są większe od standardowych, czym odbiegają od wyznaczonych standardów. Są jednak tak samo bogate w  smak oraz wartości odżywcze, dlaczego cieszymy się, że trafią do konsumentów w całej Polsce – mówi Hubert Woźniak, prezes Organizacji Producentów Owoców Rajpol.

Nieidealne warzywa i owoce. “Kupuję, nie marnuję”

Lidl Polska postawiła sobie za cel ograniczenie marnotrawienia żywności. Podpowiada i edukuje społeczeństwo, w jaki sposób działać zgodnie z ideą no waste, m.in. prowadząc swój autorski projekt “Kupuję, nie marnuję”, w ramach którego w niższej cenie oferuje produkty o krótkim terminie przydatności, jednak w pełni wartościowe. Dużym zainteresowaniem klientów cieszą się też właśnie niewymiarowe jabłka sprzedawane prosto ze skrzyń, “krzywe” buraki, marchewki oraz inne warzywa, które obrodziły w nadmiarze.

Wysoka jakość jest dla nas bardzo ważna, co potwierdzają certyfikaty, m.in. GlobalGAP i GRASP, czy IFS. Surowe normy dotyczące wyglądu i wielkości warzyw sprawiają, że musimy odrzucać niektóre partie, chociaż są one tak samo wartościowe pod względem odżywczym. Dzięki inicjatywie Lidl Polska możemy zapobiegać ich marnowaniu oraz ograniczyć koszty, z którymi musielibyśmy mierzyć się w przypadku niesprzedania wyprodukowanych partii – twierdzi Michał Gulczyński, członek zarządu w firmie Polfarm.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may also like

Perfecta Ceramedica Pep-3 – synergiczne działanie ceramidów i peptydów

Marka Perfecta wprowadziła na rynek nową linię kosmetyków Ceramedica Pep-3 z ceramidami i peptydami, które błyskawicznie spłycają zmarszczki, ujędrniają skórę i przyspieszają syntezę kolagenu.