Nie marnujmy żywności! Od 26.08 Ryneczek Lidla oferuje niedoskonałe arbuzy

Nie marnujmy żywności! Od 26.08 Ryneczek Lidla oferuje niedoskonałe arbuzy

Lidl Polska odkupował już od rolników i sadowników krzywe marchewki i buraki, nieperfekcyjne papryki, opalone pomidory czy za duże jabłka. Tym razem sieć wykupiła od jednego z podwarszawskich gospodarstw sadowniczych część niedoskonałych arbuzów, które ucierpiały podczas lipcowych gradobić. Od 26 sierpnia są sprzedawane na Ryneczku Lidla.

Lidl Polska koncentruje się na budowaniu trwałych relacji i partnerstwa z krajowymi producentami, utrzymując je również w trudnych czasach. Nie inaczej było w przypadku rodziny Wasilewskich, która nieopodal Sochaczewa, w miejscowości Brzozowiec, prowadzi gospodarstwo sadownicze od lat należące do Organizacji Producentów Owoców Rajpol. Jabłka, borówki i arbuzy z tego gospodarstwa trafiają na lidlowe półki.

Niestety w połowie lipca plantacje rodziny Wasilewskich zostały zniszczone przez gradobicia. Lidl Polska wyciągnął pomocną dłoń do rolników i wykupił część niedoskonałych arbuzów, które od można kupić na Ryneczku Lidla w cenie 1,99 zł/1 kg (przed obniżką 2,99 zł/1 kg). Dzięki tej inicjatywie rolnicy mogą zminimalizować straty finansowe, a Lidl Polska kontynuuje swoje działania w duchu zero waste.

W lipcu nasze plantacje uległy zniszczeniu przez gradobicia, co w dużej mierze uszkodziło plony. Ucierpiały m.in. arbuzy, przez co nie mogą trafić do regularnej sprzedaży, choć ich smak i aromat są nadal takie same. Ucieszyliśmy się, kiedy Lidl Polska zaproponował, że część niedoskonałych owoców może trafić do sklepów sieci w ramach Ryneczku Lidla. Współpracujemy z Lidl Polska od lat i wspólnie działamy na rzecz niemarnowania żywności i dbałości o środowisko naturalne

– komentuje Krzysztof Wasilewski, właściciel sadów, które zostały zniszczone przez gradobicia.

To nie pierwszy taki ruch sieci. W ubiegłych latach w sklepach Lidl Polska klienci mogli kupić krzywe marchewki i buraki, nieperfekcyjne papryki, opalone pomidory i za duże jabłka. Sieć konsekwentnie działa na rzecz ograniczenia marnotrawienia żywności, wprowadzając zmiany już na poziomie łańcucha dostaw. Firma edukuje i podpowiada, jak działać zgodnie z ideą zero waste.

Jednym z autorskich projektów Lidl Polska jest “Kupuję, nie marnuję”, w ramach którego sklepy oferują produkty o krótkim terminie przydatności do spożycia w niższej cenie, zachowujące pełną wartość odżywczą. Do tego sieć wdrożyła sprzedaż “niedoskonałych” owoców i warzyw. Wprowadzając je do oferty, Lidl Polska przeciwdziała ich zmarnowaniu i wspiera polskich dostawców.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may also like

15.09, Stadion Narodowy: próba pobicia rekordu Polski w jedzeniu jabłek

Miłośnicy jabłek spotkają się 15 września o godz. 13.30 na błoniach PGE Narodowego w Warszawie, podczas pikniku z okazji Narodowego Dnia Sportu. Planowana jest tam próba pobicia rekordu Polski w jedzeniu jabłek.