Kardioprotekcja na Targach Książki i Mediów w Warszawie

Kardioprotekcja na Targach Książki i Mediów w Warszawie

Fot. Pixabay.com

Podczas Warszawskich Targów Książki i Mediów, które odbędą się w dniach 16 i 17 maja na Stadionie Narodowym PGE w Warszawie, uczestnicy będą mogli bezpłatnie sprawdzić stan zdrowia za pomocą KardioTestu w ramach Akcji Kardioprotekcja.

Dodatkowo, wszyscy zainteresowani otrzymają informacje, jak prawidłowo dbać o serce. KardioTest, który będzie można wykonać na miejscu, jest nieinwazyjnym badaniem, a jego wynik stanowi wskazówkę do dalszych działań.

Aby zapewnić wsparcie i komfort uczestnikom wydarzenia, organizatorzy będą wspierać cały proces wypełniania KardioTestu na dedykowanych urządzeniach mobilnych i dołożą starań, aby każdy zainteresowany mógł go wykonać.

Choroby układu krążenia pozostają jedną z głównych przyczyn zgonów w Polsce od wielu lat. Dlatego istotny jest wzrost świadomości dotyczący zapobieganiu chorobom sercowo-naczyniowym, a kluczowymi elementami są profilaktyka i rehabilitacja kardiologiczna.

Brak świadomości dotyczącej problemów sercowo-naczyniowych to istotny problem społeczny. Co gorsza, część pacjentów nie zdaje sobie sprawy z codziennych czynników ryzyka ani sposobów leczenia.

prof. Piotr Jankowski, ekspert kampanii Akcja Kardioprotekcja

Dlaczego warto sprawdzić stan zdrowia w ramach Akcji Kardioprotekcja?

Głównym celem kampanii edukacyjnej Akcja Kardioprotekcja jest podniesienie świadomości na temat prewencji kardiologicznej, zwłaszcza wśród osób starszych, które są szczególnie narażone na choroby sercowo-naczyniowe.

Podczas wydarzenia uczestnicy będą mieli doskonałą okazję do pogłębienia wiedzy na temat skutecznych działań prewencyjnych w celu ochrony narządów sercowo-naczyniowych. Każdy z nich otrzyma również materiały edukacyjne z najważniejszymi zaleceniami kardioprotekcyjnymi oraz przewodnik, w którym jest szczegółowo opisana ścieżka pacjenta do uzyskania rehabilitacji kardiologicznej.

Bardzo zależało nam, abyśmy dotarli z naszym narzędziem na takie wydarzenia, ponieważ zdajemy sobie sprawę, że biorą w nich udział osoby, które należą do grupy podwyższonego ryzyka. Lekarze POZ nie mają wystarczająco dużo czasu, aby poświęcić go na edukację pacjentów, dlatego też staramy się tę wiedzę przekazać za pomocą takich niestandardowych narzędzi.

prof. Piotr Jankowski, ekspert kampanii Akcja Kardioprotekcja

Warto odwiedzić stronę www.kardioprotekcja.pl, na której znajduje się wiele informacji na temat prewencji chorób sercowo-naczyniowych. Eksperci kampanii przygotowali „Ścieżkę Pacjenta” – przewodnik po rehabilitacji kardiologicznej, który zawiera interaktywną mapę ośrodków rehabilitacyjnych oraz szczegółowe instrukcje postępowania dla pacjentów po przebytym incydencie sercowo-naczyniowym. W zakładce KardioRehab dostępny jest bezpłatny pakiet przepisów i ćwiczeń, przygotowany we współpracy z ambasadorami kampanii – fizjoterapeutką Dominiką Rosińską i dietetyczką kliniczną Klaudią Wiśniewską. Są tam również podcasty, w których znana psycholożka dr Adrianna Sobol wraz z wybitnymi kardiologami prof. Piotrem Jankowskim i prof. Ryszardem Piotrowiczem podkreślają rolę wsparcia psychologicznego po zdarzeniu kardiologicznym.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may also like

tołpa authentic — kosmetyki dla alergiczek

tołpa authentic to linia kosmetyków hipoalergicznych o naturalnym i minimalistycznym składzie. Zawierają tylko niezbędne składniki aktywne, które pielęgnują, oczyszczają i nawilżają, a jednocześnie wspierają zachowanie równowagi mikrobiomu, naturalnego pH i bariery hydrolipidowej naskórka.