Jak wrócić do pracy i nie zwariować

Jak wrócić do pracy i nie zwariować

- Psychologia
Fot. pixabay.com

Spokój, odpoczynek i brak obowiązków podczas urlopu potrafią rozleniwić każdego. Powroty do pracy są więc niezwykle trudne, szczególnie gdy czekają na nas setki nieprzeczytanych maili i długa lista nowych zadań do wykonania.

Aby powrót z wakacji nie przerodził się w prawdziwy koszmar, powinniśmy zawczasu pomyśleć o kilku kwestiach.

Nie oszukujmy się – po powrocie z urlopu od razu wpadniemy w wir niekończących się obowiązków zawodowych i prywatnych. W końcu wielozadaniowość, czyli tzw. multitasking, to trend naszych czasów. Potwierdzają to m.in. wyniki badania konsumenckiego, przeprowadzonego w kwietniu 2018 roku w ramach kampanii „Moc w zasięgu ręki” wśród 888 Polaków w wieku 25-49 lat. Wynika z nich, że na co dzień jesteśmy bardzo zabiegani i zwykle wykonujemy jednocześnie wiele zadań (70,8 proc. odpowiedzi). Co drugi badany (53,1 proc.) przyznaje również, że żyje w nieustannym pośpiechu, a prawie 64 proc. zgadza się ze stwierdzeniami, że często czuje się zmęczony i dużo pracuje, często zostając nawet po godzinach.

Skąd więc czerpać siłę i energię do podejmowania nowych wyzwań? Według ekspertów kampanii “Moc w zasięgu ręki”, trzeba przede wszystkim zadbać o swój organizm, m.in. uzupełniając niedobór magnezu, który wypłukuje się z organizmu m.in. pod wpływem stresu, picia dużych ilości kawy, herbaty, napojów gazowanych, energetyków i alkoholu oraz przyjmowania wielu leków (np. antybiotyków, leków nasennych, przeczyszczających, uspokajających, pigułek antykoncepcyjnych i hormonalnej terapii zastępczej). Tymczasem to właśnie magnez odpowiada za koncentrację, uwagę i pamięć, zmniejsza podatność na zmęczenie, pomaga nam pozostać w dobrym nastroju. Dlatego tak ważne jest stosowanie zbilansowanej diety i utrzymywanie prawidłowego poziomu witamin i mikroelementów, w tym magnezu.

Co jeszcze możemy zrobić, aby ułatwić sobie powrót do pourlopowej rzeczywistości?

Jednym ze skutecznych sposobów jest odpowiednia organizacja czasu, będąca podstawą efektywnego działania. Taki plan przyda się w szczególności właśnie po powrocie z wakacji. Stworzenie listy zadań do wykonania, nadanie im stopnia ważności oraz wyznaczenie czasu na ich realizację, pomoże nam odnaleźć się wśród licznych zaległości.

Kluczem do sukcesu, który także może dodać nam zapału do działania, jest pozytywne nastawienie. Dlatego pierwszego dnia w pracy, zamiast zadręczać się myślami o powrocie do obowiązków, włączmy playlistę, która towarzyszyła nam podczas wyjazdu. Na biurku obok checklisty zadań, przyklejmy zdjęcie z najlepszymi wakacyjnymi wspomnieniami. Przywołujmy jak najwięcej pozytywnych skojarzeń, a powrót do rzeczywistości będzie dużo łatwiejszy. Taki sposób ładowania baterii każdego dnia jest niezwykle istotny i korzystnie wpływa na nasze samopoczucie. Dobrym pomysłem jest również zaplanowanie powrotu do pracy w środku tygodnia, bo nic tak nie psuje humoru, jak wizja weekendu dopiero za 5 dni” – mówi dr Ewa Jarczewska-Gerc, psycholog motywacji i jeden z ekspertów kampanii “Moc w zasięgu ręki”.

Więcej porad na temat sposobów wsparcia w efektywnym działaniu oraz informacji dotyczących magnezu, jego funkcji i korzyści, znajduje się na stronie www.mocwzasiegureki.com.pl

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj również

Co zamiast biopsji prostaty?

Standardową procedurą diagnostyczną w przypadku podejrzenia raka prostaty