EkoMisja nauczy dzieci, jak nie marnować żywności

EkoMisja nauczy dzieci, jak nie marnować żywności

930 mln ton – tyle żywności marnuje się każdego roku na świecie. Odpady żywnościowe odpowiadają za ok. 8-10 proc. światowej emisji gazów cieplarnianych, przyczyniając się do nieodwracalnych zmian klimatu. Czas to zmienić!

Już tylko miesiąc został na zgłoszenie się do trzeciej edycji bezpłatnego programu edukacyjnego dla dzieci ze szkół podstawowych „EkoMisja – Nie marnuję”, organizowanego przez Lidl Polska i Federację Polskich Banków Żywności. Aby zgłosić szkołę do programu, należy do końca września wypełnić formularz dostępny na stronie https://niemarnuje.bankizywnosci.pl/ekomisja-trzecia-edycja/.

Nie marnuj żywności!

Program realizowany jest od 2018 roku. W ramach każdej edycji doświadczeni metodycy oraz eksperci przygotowują dla dzieci z klas 1-4 oraz 5-8 materiały edukacyjne z zakresu edukacji klimatycznej, zdrowego stylu życia oraz niemarnowania zasobów, w tym żywności. Celem projektu jest m.in. kształtowanie dobrych nawyków wśród uczniów. Materiały, które posłużą do przeprowadzenia tegorocznej edycji programu zostały dostosowane do potrzeb różnych grup wiekowych i dotyczyć będą m.in. diety planetarnej i globalnego ocieplenia. Oddawane są one do dyspozycji nauczycieli , aby mogły wzbudzić w uczniach refleksję nad stanem naszej planety i przekazać im istotne informacje, m.in. jak zmieniać nawyki i działać dla dobra środowiska.

– Marnowanie żywności staje się coraz ważniejszą częścią dyskusji na temat zmian klimatu. Wiele zależy tutaj od dobrych nawyków konsumentów. Dlatego powstała „EkoMisja”. W przyszłości to decyzje naszych dzieci będą kształtowały obraz świata, co tylko pokazuje, jak ważna jest obecnie wartościowa edukacja ekologiczna. W ramach projektu udostępniamy szkołom darmowe materiały edukacyjne, które w lekki i kreatywny sposób zwracają uwagę najmłodszych na problemy związane ze środowiskiem. Zachęcam wszystkich do zgłaszania do programu okolicznych szkół, aby nasi eksperci razem z nauczycielami i rodzicami dzieci mogli już teraz zmieniać świat na lepsze – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.

Wiedza, która ratuje planetę

Do tej pory w ramach „EkoMisji” powstało 18 scenariuszy lekcji, z których skorzystało aż 81 390 uczniów z 623 szkół w Polsce. W tym roku każda szkoła, która zarejestruje się w trzeciej edycji programu, otrzyma materiały edukacyjne (w tym scenariusze lekcji), audiobook z dwoma bajkami po polsku i ukraińsku, a także komplet materiałów z edycji 2021/2022 z kartami pracy w języku ukraińskim. Wszystkie szkoły będą mogły wziąć także udział w specjalnym konkursie z nagrodami.

– Cieszymy się, że rozpoczynamy trzecią edycję projektu „EkoMisja” skierowanego do szkół podstawowych. Stawiamy na innowacyjne metody edukacji, które pozwolą nauczycielom zaangażować uczniów i w prosty sposób pokazać im wpływ naszych codziennych wyborów na planetę. I to działa! Nauczyciele mówią nam, że dzieci opowiadają w domu o niemarnowaniu żywności i nawet zaczynają gotować z resztek – mówi Katarzyna Lipka-Szostak, dyrektor ds. rozwoju i edukacji w Federacji Polskich i Banków Żywności.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may also like

Ruszają warsztaty z psychoonkologiem dla kobiet z rakiem piersi. Za darmo, w 5 miastach

W ramach 7. edycji kampanii „BreastFit. Kobiecy biust.