Coraz więcej Polek woli kosmetyki naturalne

Coraz więcej Polek woli kosmetyki naturalne

- Uroda
Fot. Maja Marklowska-Tomar

93 proc. Polek z miast powyżej 250 tys. mieszkańców deklaruje, że używa kosmetyków naturalnych, a co 10. używa wyłącznie takich preparatów.

Takie są wyniki badania ankietowego przeprowadzonego w czerwcu 2019 r. na zlecenie organizatorów targów kosmetyków naturalnych „Ekocuda” przez Instytut Badawczy SW Research wśród 1014 Polek w wieku 25-35 lat z dużych miast.

Dlaczego coraz chętniej sięgamy po kosmetyki inspirowane naturą?

Kosmetyki naturalne mają coraz większe rzesze zwolenników. Konsumentki wybierają bowiem coraz bardziej świadomie – lepiej rozumieją swoje potrzeby i wymagania. Przeważająca liczba ankietowanych (70 proc.) utrzymuje, że w ostatnich latach gruntownie zmieniło się ich podejście do składu wybieranych produktów. A co za tym idzie, teraz są o wiele bardziej skłonne sięgać po kosmetyki naturalne, niż w przeszłości.


WYNIKI BADAŃ_@Zuzanna Mierzejewska, 2019

Zmiany widać również w nastawieniu konsumentek do cen produktów. Aż 65 proc. badanych kobiet deklaruje, że są skłonne wydać więcej na produkty zawierające większą ilość naturalnych składników. Najczęściej pojawiające się kwoty oscylują między 50 a 99 zł.

Do stosowania kosmetyków naturalnych w głównej mierze motywuje nas chęć zadbania o zdrowie oraz coraz częstsze problemy z cerą, które są wynikiem szybkiego trybu życia, niekoniecznie zdrowego odżywiania i zanieczyszczeń powietrza. Istotną kwestią jest też troska o środowisko. Bardzo dużo mówi się ostatnio o ochronie środowiska i zgubnym wpływie działalności człowieka na klimat, dzięki czemu konsumenci chcą dokonywać wyborów bardziej przyjaznych naturze.

[Zuzanna Mierzejewska, twórczyni targów kosmetyków naturalnych „Ekocuda”]

Wraz z rosnącym zapotrzebowaniem na kosmetyki naturalne, przybywa miejsc, gdzie można je zakupić. Badania pokazały, że Polki najchętniej kupują preparaty naturalne w popularnych drogeriach (56 proc.) oraz w sklepach online (również 56 proc.). Coraz częściej (28 proc. ankietowanych) wybierają też sklepy specjalizujące się w sprzedaży kosmetyków naturalnych.

Głównym źródłem wiedzy o kosmetykach naturalnych jest sieć

Badanie pokazuje, że głównym źródłem wiedzy o naturalnej pielęgnacji jest Internet, w tym przede wszystkim grupy skupiające osoby zainteresowane tym tematem (wskazuje na nie 51 proc. ankietowanych), blogi, a coraz częściej także vlogi kosmetyczne, którymi inspiruje się 40 proc. badanych. Z kolei 35 proc. respondentek polega na opiniach i poleceniach znajomych. A co piąta z ankietowanych kobiet korzysta z aplikacji ułatwiających weryfikację składu.

Podejście Polek do kosmetyków zmienia się wraz ze wzrostem świadomości. Wybór kosmetyków naturalnych może cieszyć, bowiem wiążę się one z dbałością o zdrowie. A jak mówi organizatorka odbywających się dwa razy w roku targów „Ekocuda” Zuzanna Mierzejewska, bycie eko to nie chwilowy trend, lecz styl życia wybierany przez coraz więcej świadomych osób.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj również

Udar mózgu: jak udzielić pierwszej pomocy

Udar mózgu dotyka zwykle osób w podeszłym wieku,