Kliknij i wesprzyj kobiecy biznes

Kliknij i wesprzyj kobiecy biznes

Fot. materiały prasowe

O tym, która z 50 finalistek konkursu “Stań na własnych nogach” otrzyma 30 tys. zł na rozwój własnego biznesu, zdecydują członkowie Klubu Rossmann. Głosowanie rozpoczęło się dziś (1 sierpnia).

Akcja “Stań na własnych nogach” adresowana jest do kobiet zajmujących się wytwarzaniem różnego rodzaju produktów: ubranek, domowych kosmetyków, torebek, dekoracji czy zabawek.

Chcieliśmy dać im szansę zaprezentowania swoich wyrobów, a w przyszłości może nawet rozpoczęcia działalności na większą skalę. Innymi słowy zależy nam, by mogły przekuć pasję także w źródło utrzymania, tak by nie była tylko dodatkowym zajęciem “po godzinach” – mówi Zofia Kociołek z Działu Rzecznika Prasowego Rossmann.

Do konkursu zgłoszono prawie 500 najróżniejszych projektów. Ponad połowa z nich to produkty powstałe z myślą o dzieciach. Ich autorkami są mamy, często przebywające na urlopach wychowawczych. W tej kategorii królowały: ubranka, lalki, książeczki (sensoryczne, ale również z fabułą i ilustracjami), gry, zabawki, akcesoria typu gryzaki i maty. Pojawiły się nawet wielorazowe pieluszki wpisujące się w trend eko i zero waste, czy woreczki do przechowywania żywności, będące alternatywą dla foliówek. Autorki pomysłów podzieliły się także z organizatorami akcji swoimi przepisami na wegańskie ciasteczka i batoniki.

Wiele potencjalnych kobiet biznesu interesuje się też modą i designem. Uczestniczki konkursu zgłosiły ciekawe pomysły na odzież, torby, plecaki czy eleganckie apaszki. Sporo pań lubuje się również w nadawaniu domowym wnętrzom indywidualnego charakteru za pomocą stroików, świeczek, lampionów, ramek lub wazonów.

Chętnie zgłaszane były również pomysły na własny biznes kosmetyczny, a wśród prezentowanych produktów pojawiły się wyrabiane w domowych warunkach kremy, szampony, a nawet perfumy!

Panie biorące udział w projekcie musiały poświadczyć, że są autorkami zgłaszanych wyrobów, odpowiednio je zaprezentować, opisać, a dodatkowo przygotować biznesplan. Dlatego, jak twierdzą organizatorzy, wybranie finałowej pięćdziesiątki było dużym wyzwaniem, mimo że w komisji zasiadało aż 5 jurorów z firmy Rossmann i partnera projektu – Fundacji “Mamo Pracuj”.

Jury oceniało m.in. jakość i oryginalność produktu, a także jego użyteczność i walory artystyczne. Ważna była również realność założeń marketingowych i finansowych przedsięwzięcia.

To, które z 50 finalistek otrzymają 30 tys. zł (I miejsce), 20 tys. zł (II miejsce) i 10 tys. zł (III miejsce) na rozwój biznesu zależy od członków Klubu Rossmann, którzy w nieprzekraczalnym terminie do 5 września mogą zagłosować za pomocą aplikacji Rossmann PL lub poprzez stronę www.rossmann.pl/stannawlasnychnogach. Każdy może oddać tylko jeden głos, dlatego warto dobrze przemyśleć swoją decyzję.

Nazwiska laureatek konkusru zostaną ogłoszone 10 września na stronie internetowej Rossmanna.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may also like

Kobiety w IT. Jakie znaczenie ma płeć w miejscu pracy?

"To nie jest zawód dla kobiet", "Może zajmij się czymś łatwiejszym, to zbyt trudne dla ciebie", "Masz za małą wiedzę i umiejętności", "Nie dasz rady, nie nadajesz się". Takie zdania słyszą na początku swojej kariery kobiety w IT. Jakie znaczenie ma płeć w tej branży?