Jakie są źródła witaminy B12?

Jakie są źródła witaminy B12?

Fot. www.freepik.com

Witamina B12 jest niezwykle ważnym elementem prawidłowego funkcjonowania organizmu każdego człowieka. Jej niedobory mogą wpływać na rozwój dokuczliwych dolegliwości, a przyczyniać się może do nich nie tylko nieprawidłowa dieta, lecz również poważniejsze schorzenia. Pozytywnie wpływa również na naszą kondycję psychiczną oraz fizyczną. Skąd bierze się witamina B12 i jakie mogą być konsekwencje jej niedoboru? Podpowiadamy.

Jakie są właściwości witaminy B12?

Witamina B12 jest jedną z najbardziej wielofunkcyjnych witamin, które znane są medycynie na całym świecie. Jest ona produkowana przez bakterie, dlatego też często nazywa się ją „witaminą brudu”, a także łatwo rozpuszcza się w wodzie. Nazywana jest również kobalaminą, co zawdzięcza zawartości kobaltu, bądź czerwoną witaminą. Ma największy wpływ na nasze zdrowie mentalne, układ pokarmowy oraz krwionośny.

Właściwości tej drogocennej witaminy można najczęściej odczuć, kiedy zaczyna nam jej brakować w naszym organizmie. Dzienne zapotrzebowanie na B12 zależne jest również od wieku oraz etapu życia, jednak najwięcej potrzebują jej kobiety w ciąży oraz karmiące piersią. Witamina ta powstaje z udziałem mikroorganizmów i musi być dostarczana wraz z pożywieniem. Niewielkie jej ilości wytwarzane są w organizmie poprzez bakterie jelitowe, jednak znajdują się one w jelicie grubym. Mimo wszystko do największego jej wchłaniania dochodzi w jelicie cienkim.

Kto powinien przyjmować witaminę B12?

Witamina B12, którą można kupić przykładowo na stronie https://terranovapolska.pl/90-witamina-b12, powinna być przyjmowana przez każdego człowieka. Ma bowiem szereg pozytywnych właściwości, które wpływają na działanie organizmu ludzkiego. Przede wszystkim kobalamina jest kluczowa dla prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego. Witamina ta bierze również udział w procesie przetwarzania węglowodanów, tłuszczów oraz białek, przez co ma także wpływ na odczuwany przez nas poziom energii. Bierze również udział w syntezie serotoniny, czyli hormonu szczęścia.

„Witamina brudu” jest również zaangażowana w tworzenie czerwonych krwinek, a jej odpowiedni poziom może nawet zapobiec powstawaniu anemii. Razem z kwasem foliowym oraz witaminą B6 zapobiega również zbieraniu się homocysteiny, której nadmiar może doprowadzić do chorób układu krwionośnego, w tym przykładowo miażdżycy. Połączenie witaminy B12 oraz wspomnianego kwasu foliowego znacząco wpływa również na poprawną syntezę DNA oraz RNA. Pomaga także wyeliminować wirusa HCV, który odpowiada chociażby za zapalenie wątroby.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may also like

Ciąża bez nudności to nie zachcianka. Nie musisz ich doświadczać

Nudności i wymioty u kobiet w ciąży to