Jaki poranek, taki cały dzień

Jaki poranek, taki cały dzień

- Psychologia
Fot. Pixabay.com

Jeśli chcesz mieć udany dzień, nie spiesz się rano. Zjedz spokojnie śniadanie, napij się kawy, zrób perfekcyjny makijaż i zaplanuj sobie cały dzień. Pośpiech może Cię wprawić w irytację i zepsuć Ci resztę dnia.

Co możesz dla siebie zrobić, żeby się dobrze nastroić? Przede wszystkim dobrze się wyśpij. Jeśli wstaniesz wyspana, świat będzie Ci się wydawał dużo bardziej kolorowy. Po przebudzeniu możesz się trochę rozruszać, poprzeciągać, pomedytować, albo pobiegać, jeśli masz taką możliwość i sprawia Ci to przyjemność. Możesz tez wprowadzić sobie jakiś rytuał o poranku: napić się wody z cytryną, zaparzyć  aromatyczną herbatę, zjeść płatki owsiane z dodatkiem owoców, czy wziąć prysznic z chłodną, orzeźwiającą wodą. Chodzi o to, aby dobrze nastroić się na cały dzień.

Opłaca się wstać wcześniej, żeby przygotować sobie na śniadanie coś pysznego, a zarazem odżywczego. Warto poświęcić na nie pół godziny, żeby nie jeść w biegu.

“Dla mnie poranek zaczyna się już dzień wcześniej. Zależy od tego, w jakim nastroju idę spać, czy zasypiam z jakimś problemem czy też mam wolną głowę, czy wywietrzę dobrze pokój, nakremuję się ulubionym kremem i zaplanuję sobie następny dzień” – mówi psycholog Magdalena Chorzewska.

Według niej im więcej zaplanujemy i przygotujemy wcześniej, tym mniejsze zaskoczenie i stres następnego dnia. Dlatego warto również przygotować dzień wcześniej ubrania, żeby w porannym pośpiechu nie denerwować się, że nie mamy się w co ubrać.

W pozytywnym nastrojeniu na cały dzień pomoże Ci ulubiony podkład muzyczny lub rozmowa z kimś optymistycznym, np. z partnerem lub dzieckiem w domu albo z przyjaciółką przez telefon.

“Dobrze jest wyjść z domu w wygodnym ubraniu, z pełnym żołądkiem, dobrym nastawieniem i planem na cały dzień” – mówi Magdalena Chorzewska. I dodaje: “Zróbmy coś dla siebie, żeby ten dzień nie kojarzył nam się tylko z ciężką harówką, ale też z czymś przyjemnym”.

 

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj również

Prof. Ewa Lewicka Kobietą Medycyny 2018

Już po raz piąty redakcja Portali Medycyny przeprowadziła