Jak szybko pozbyć się nadmiaru kalorii po „tłustym czwartku”

Jak szybko pozbyć się nadmiaru kalorii po „tłustym czwartku”

Fot. Pixabay.com

Pączki w lukrze, pudrze, czekoladzie. Choć różnią się między sobą wielkością, nadzieniem i polewą, jedno mają wspólne – są prawdziwą bombą kaloryczną.

Jeśli nie wykazałaś się wczoraj umiarem i pozwoliłaś sobie na spałaszowanie kilku pączków, musisz spalić nadmiar kalorii, bo jeśli tego nie zrobisz – przytyjesz. Zwłaszcza że każdy zjedzony pączek dodał Ci około 300 kcal. Nietrudno więc policzyć, ile nadprogramowych kalorii wczoraj zjadłaś i ilu w związku z tym musisz się pozbyć. W jaki sposób to zrobić?

Stanowczo odradzam Ci przejścia na ścisłą dietę. Zresztą to samo usłyszysz od ekspertów.

Stosowanie głodówki w późniejszych dniach nie działa! Przy kolejnej okazji do „obżarstwa” może pojawić się efekt jojo. Lepiej ograniczyć codzienną ilość spożywanych kalorii o 10-20 procent. Najlepszym sposobem jest „spalenie” pączków przez dłuższy czas dzięki aktywności przez co najmniej kilka dni z rzędu – radzi dr Bożena Janicka.

Skoro wiesz już, że chodzi o aktywność fizyczną, to pozostaje Ci już tylko wybrać jej formę.

Żeby pozbyć się kalorii, których dostarczył Ci jeden pączek, możesz zdecydować się na:

  • bieganie – około 30 minut,
  • jazdę na rowerze w dość  szybkim tempie – 35 minut,
  • pływanie – 50 minut,
  • spacer – 1,5 godziny,
  • umycie okien lub podłogi – 2 godziny.

Co wybierasz?

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Zobacz też

Ogólnopolski Dzień Dawcy Szpiku. Pacjenci dziękują za szansę na drugie życie

W Polsce co 40 minut ktoś dowiaduje się,