Coraz więcej osób przestawia się na dietę bezmięsną

Coraz więcej osób przestawia się na dietę bezmięsną

- Styl życia
Fot. Paweł Mizieliński - Light Studio

Grupa Polaków, którzy decydują się na ograniczenie lub wykluczenie mięsa z codziennego jadłospisu, stale się powiększa.           

Z czego bierze się zainteresowanie kuchnią roślinną i jaka jest jej przyszłość?

Bez mięsa, a ze smakiem, czyli aktualne trendy kulinarne

Okazuje się, że dieta roślinna ma swój początek już w starożytnej Grecji, ale od kilkunastu lat przeżywa prawdziwy renesans. W popularyzację wegetarianizmu i weganizmu aktywnie włącza się wiele gwiazd, celebrytów i influencerów, którzy sami świecą przykładem. Należą do nich Edyta Górniak, Olga Frycz, Agnieszka Woźniak-Starak, Zosia Zborowska czy Areta Szpura. To grono poszerza się coraz bardziej, co spowodowało, że w 2019 roku wegetarianizm wymieniany jest jako jeden z 10 najważniejszych trendów.

Jak to się stało, że coś, co kilka lat temu budziło drwiący uśmiech, stało się tak ważne? Składa się na to wiele czynników. Do osób, które nie jedzą produktów mięsnych ze względów etycznych, dołączają fleksitarianie, czyli ci, którzy ograniczają ilość spożywanego mięsa z powodów zdrowotnych i ekologicznych.

Z badania przeprowadzonego przez agencję badawczą SW Research w marcu 2019 roku na reprezentatywnej próbie 1015 osób w wieku 25-55 lat wynika, że 43 proc. Polaków deklaruje, że nie je w ogóle lub stara się ograniczać jedzenie mięsa, a aż 45,1 proc. deklaruje, że ma w swoim otoczeniu osoby na diecie roślinnej. Według ekspertów to wynik coraz większej świadomości konsumentów na temat zdrowego żywienia. Interesuje nas nie tylko smak tego, co jemy, ale też to, jaki ma to na nas wpływ. A ostatnio również to, jaki wpływ ma to, co trafia na nasz talerz, na kondycję planety.

Według danych Fundacji „Nasza Ziemia”, wyprodukowanie 1 kg wołowiny pochłania aż 14,5 tys. litrów wody. Dla porównania, na wyprodukowanie 1 kg sałaty potrzeba tylko 240 litrów wody.

Warzywa i owoce podstawą zdrowej diety

Według Instytutu Żywności i Żywienia, to właśnie warzywa i owoce powinny być podstawą naszego menu i stanowić co najmniej połowę tego, co zjadamy w trakcie całego dnia. Nic dziwnego, że poszerza się też oferta handlowa skierowana do osób, które preferują dietę opartą na roślinnych składnikach.

Jedną z marek, które dbają o żołądek osób zainteresowanych dietą bezmięsną, jest FRoSTA, która proponuje gotowe dania pozbawione dodatków do żywności. W jej ofercie są m.in. pikantne Chili con Quinoa, Wok mango curry czy Warzywne curry z batatami. Ich przygotowanie zajmuje zaledwie około 10 minut. Na stronie www.frosta.pl można znaleźć informacje o składzie, pochodzeniu i wartościach odżywczych tych mrożonek.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj również

Jesteś kierowcą? Badaj się regularnie!

Przed uzyskaniem prawa jazdy każdy kierowca zawodowy musi