7 kroków do długowieczności

7 kroków do długowieczności

- Styl życia
Fot.: materiały prasowe

Według badań CBOS Polacy czują się młodzi jeszcze w wieku 37 lat, a za granicę dojrzałości uważają 40. rok życia. Ale czy to, co uważamy za młodość, musi być koniecznie powiązane z długością życia?

Niekoniecznie, ponieważ młodość nie powinna być tylko pewnym etapem życia. To, jak długo ją zatrzymamy, zależy od nas samych. Od tego, jak na co dzień będziemy traktować i pielęgnować swój umysł i ciało. Dlatego, aby jak najdłużej cieszyć się dobrym samopoczuciem i młodym wyglądem, warto przestrzegać kilku prostych zasad.

Krok pierwszy: zwolnij!

Szalone tempo, w jakim żyjemy na co dzień, nie jest dobre dla naszego organizmu. Co piąty Polak jest codziennie narażony na stres, a z życia w ciągłym napięciu i na wysokich obrotach może wyniknąć wiele problemów. Bo pośpiech to stres, bóle głowy, problemy z żołądkiem i ciągłe rozdrażnienie. Najlepszy styl życia to taki, w którym stawiamy na jakość, a nie na ilość. Taki, w którym żyjemy we własnym tempie.

Krok drugi: zadbaj o ciało

Aby jak najdłużej cieszyć się promienną cerą, nie wystarczy tylko pielęgnacja skóry. W procesie przeciwstarzeniowym znaczną rolę odgrywa również naturalna suplementacja, oparta na starannie wyselekcjonowanych, aktywnych składnikach, takich jak traganek błoniasty, żeń-szeń, czy witania ospała. Te rośliny „wiecznej młodości” nie tylko spowalniają procesy starzenia, ale pomagają również w stanach ogólnego wyczerpania organizmu.

“Zielona herbata zawiera wiele antyoksydantów walczących z wolnymi rodnikami. W wielu krajach azjatyckich uważa się, że picie gorącej zielonej herbaty pozytywnie wpływa na organizm, w  przeciwieństwie do napojów gazowanych. To jednak nie wszystko, ponieważ ekstrakty z liści tej rośliny znajdują również bardzo szerokie zastosowanie w kosmetyce. Podobnie jest z żeń-szeniem, który od setek lat w medycynie chińskiej uważany jest za złoty środek na wszelkie dolegliwości. Dodaje energii, poprawia pamięć i koncentrację, wzmacnia odporność organizmu. Takie naturalne składniki to substancje przedłużające naszą młodość” – mówi Iza Jabłońska, założycielka marki Medere.

Krok trzeci: ruszaj się!

Miarą oceny zdrowia są przede wszystkim codzienne zachowania, jednak prawie jedna trzecia Polaków nie podejmuje żadnych aktywności ruchowych, jak pływanie, bieganie czy jazda na rowerze. A regularne ćwiczenia to nie tylko wyrzeźbione, smukłe ciało, ale także fantastyczny sposób na poradzenie sobie ze stresem, ponieważ aktywność fizyczna pobudza produkcję endorfin, które wprowadzają w dobry nastrój. Warto zatem poświęcić co najmniej kwadrans dziennie na proste ćwiczenia, np. rozciąganie rano po przebudzeniu lub po dłuższym siedzeniu przy biurku w pracy.

Krok czwarty: pozwól sobie na odpoczynek

Dobrym sposobem na relaks jest masaż, który rozluźni mięśnie i poprawi ukrwienie skóry. Jednak jedną z kluczowych czynności, która jest odpowiedzialna za dobre zdrowie i wieczną młodość, jest sen. To czas, kiedy organizm może odpocząć i nabrać sił, ponieważ dobry, zdrowy sen wspomaga przyswajanie informacji, regeneruje i relaksuje ciało, pozytywnie wpływa na psychikę i urodę.

Krok piąty: odżywiaj się zdrowo

Ponad połowa Polaków jest zdania, że zdrowie jest jedną z najważniejszych wartości w życiu, a aż 48% uważa, że do jego poprawy przyczynia się zdrowe odżywianie. Zdrowe, czyli pełne witamin, które dostarczą organizmowi energii i siły. W tym celu warto jeść jak najwięcej świeżych warzyw i owoców, a zrezygnować z gotowych i wysoko przetworzonych produktów oraz słodzonych napojów gazowanych.

Krok szósty: ciesz się życiem

Nic tak nie poprawia humoru, jak oddawanie się przyjemnościom. Realizowanie pasji powoduje, że czujemy się spełnieni, odprężeni i szczęśliwi, a doskonałe samopoczucie przyczynia się do zwiększenia rezerw energii, potrzebnej do wypełniania zadań zawodowych. Hobby, przyjazny stosunek do siebie i innych ludzi, pozytywne nastawienie do życia i rozkoszowanie się nawet drobnymi przyjemnościami mogą wydłużyć życie nawet o kilka lat!

Krok siódmy: żyj blisko natury

Zieleń kojąco wpływa na umysł, pomagając się odprężyć i zredukować stres. Dlatego warto mieć w domu zielone rośliny. Nie tylko zwiększają one ilość tlenu w pomieszczeniu, ale także oczyszczają powietrze i pochłaniają wiele szkodliwych substancji. Na domowym parapecie można uprawiać zioła, takie jak bazylia, melisa czy mięta, które później można będzie wykorzystać do przygotowania posiłków.

To, jak długo czujemy się młodzi, zależy wyłącznie od naszych zachowań i trybu życia. Dbanie o siebie we właściwy sposób jest kluczem do długowieczności.

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Przeczytaj również

Chroń swoje dziecko przed smogiem!

Jak dowodzi raport UNICEF, dzieci w większym stopniu