Lidl zapłaci za szkolenie psów-asystentów dla osób niewidomych

Lidl zapłaci za szkolenie psów-asystentów dla osób niewidomych

Sieć Lidl Polska sfinansuje intensywne szkolenie psów asystujących osobom niewidomym – podopiecznym Fundacji na rzecz Osób Niewidomych „Labrador – Pies Przewodnik”. Przeszkoli również swoich pracowników z zakresu obsługi osób, którym podczas zakupów towarzyszą psy asystujące.

Fundacja na rzecz Osób Niewidomych „Labrador – Pies Przewodnik”, z którą Lidl Polska rozpoczął współpracę, pomaga osobom niewidomym i niedowidzącym w zdobywaniu kompetencji społecznych oraz pracowniczych. Psy asystujące, nazywane często oczami osób niewidomych, aby mogły dobrze wypełniać swoją rolę, muszą najpierw przejść odpowiednie szkolenie. Młode psy, do ok. 18 miesiąca życia, przebywają w domach wolontariuszy, którzy uczą je szeroko rozumianego posłuszeństwa i prowadzą proces socjalizacji. Po tym czasie zwierzęta przechodzą właściwe, półroczne szkolenie na psa-przewodnika. Do końca życia pozostają podopiecznymi Fundacji, która zapewnia im również właściwą opiekę, gdy nie mogą już pełnić swojej roli.

 –  Psy asystujące są nieocenioną pomocą dla osób z niepełnosprawnością. Realnie podnoszą komfort ich życia, a także dbają o ich bezpieczeństwo podczas wykonywania codziennych czynności. Posiadanie psa asystującego pomaga w aktywnym uczestniczeniu w życiu społecznym oraz zawodowym. Osoby niewidome oraz niedowidzące dzięki ich wsparciu mogą sprawniej poruszać się w przestrzeni publicznej – m.in. pies pomaga im przejść przez jezdnię, unikać przeszkody, np. schodów, czy wejść do pojazdu komunikacji publicznej. Cieszymy się ze współpracy z Lidl Polska, dzięki której kolejne osoby będą mogły skorzystać z wielkiej pomocy, jaką niosą psy asystujące – mówi Irena Semmler, prezes Fundacji na rzecz Osób Niewidomych „Labrador – Pies Przewodnik”.

Jak informuje Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Communications and CSR w Lidl Polska, w ramach współpracy z Fundacją „Labrador – Pies Przewodnik” jej firma zdecydowała się sfinansować m.in. pełne wyszkolenie psów asystujących, które pomogą w codziennym życiu podopiecznych fundacji.

– Po profesjonalnym szkoleniu szczenięta trafią do nowych właścicieli, którym będą towarzyszyć i pomagać w codziennym życiu. Niezwykle ważne jest dla nas, aby nasi pracownicy potrafili okazać pomoc i wsparcie wszystkim klientom, dlatego jako Lidl Polska wdrożymy również szkolenia z zakresu obsługi osób z psami asystującymi. Chcemy, aby nasze sklepy były komfortowe dla wszystkich klientów – w tym celu posiadamy m.in. kasy pierwszeństwa, a w wybrane dni z  myślą o osobach ze spektrum autyzmu funkcjonują „ciche godziny” – podkreśla Aleksandra Robaszkiewicz.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

You may also like

Czy przyjmowanie witamin i minerałów jest bezpieczne dla chorych na raka?

Amerykańska organizacja United States Preventive Services Task Force