Poczuj swoją siłę!

Poczuj swoją siłę!

Fot. Maja Marklowska-Dzierżak

Kobiety są z natury silne, nie zawsze jednak zdają sobie z tego sprawę. Źródłem naszej siły są różne cechy – marka Vichy wyodrębniła ich 15. Przeczytaj i zastanów się, które z nich najlepiej charakteryzują Ciebie.

Katharine Hepburn, amerykańska aktorka, laureatka czterech Oscarów, powiedziała kiedyś, że “silne kobiety rzadko mają łatwą przeszłość”. Trudno się z tym nie zgodzić. Nasz charakter i podejście do życia kształtują przecież w dużej mierze życiowe doświadczenia, a te nie zawsze są przyjemne. Bycie silną czasem bywa jedyną opcją, jaka nam zostaje w konfrontacji z problemami. A skoro dajemy radę, to znaczy, że jesteśmy silne.

15 cech silnej kobiety

W listopadzie 2016 roku firma badawcza IQS, na zlecenie marki Vichy, przeprowadziła badanie, mające na celu doprecyzowanie, co Polki rozumieją pod pojęciem “siła kobiet”. Wykazało ono, że kobieca siła jest interpretowana zupełnie inaczej, niż siła męska, kojarzona głównie z fizycznością. Siła kobiet to określone nastawienie psychiczne, element kobiecej tożsamości. Uczestniczki badania uważają, że silną kobietę charakteryzują następujące cechy:

  • niezależna,
  • empatyczna,
  • samoświadoma,
  • niepowstrzymana,
  • naturalna,
  • spokojna,
  • przedsiębiorcza,
  • inteligentna,
  • zdeterminowana,
  • odpowiedzialna,
  • przebojowa,
  • kreatywna,
  • optymistka,
  • zmotywowana,
  • odważna.

Każda z nas mogłaby zaznaczyć na tej liście co najmniej kilka pozycji. Które z nich są najbliższe Tobie?

Fot. Maja Marklowska-Dzierżak. Marka Vichy wspiera kobiety, aby czuły się silne, odważne, piękne i zadbane.

Granty dla kobiecych organizacji

Dziś w Warszawie marka Vichy zainaugurowała program społeczny “Siła kobiet”, adresowany do organizacji pożytku publicznego, których założycielkami lub współzałożycielkami są kobiety i to one tymi organizacjami zarządzają lub współzarządzają. Chodzi o organizacje niosące kobietom lub ich otoczeniu realną pomoc. Vichy przygotowało dla nich konkurs, w którym do wygrania jest grant w wysokości 20 tys. zł. Można go zdobyć w jednej z trzech kategorii:

  • Kobiety dla zdrowia (działalność związana z profilaktyką, wspieranie osób chorych),
  • Kobiety dla biznesu (działalność związana z aktywizacją zawodową, propagowaniem przedsiębiorczości – ze szczególnym uwzględnieniem działań na rzecz przedsiębiorczości kobiet),
  • Kobiety dla społeczeństwa (działalność społeczna niezwiązana z promocją zdrowia lub przedsiębiorczości – np. działalność związana z ekologią, sztuką lub równouprawnieniem).

Zgłoszenia do konkursu przyjmowane będą do 30 listopada – każda organizacja musi zapoznać się z regulaminem, wypełnić i wysłać formularz zgłoszeniowy, który dostępny jest na stronie www.poczujswojasile. Do 31 grudnia jury pod przewodnictwem dziennikarki, pisarki i producentki filmowej Pauliny Młynarskiej wyłoni ze wszystkich zgłoszeń nadesłanych przez organizacje 15 finalistów – po pięciu w każdej kategorii. Każdy finalista otrzyma po 2 tys. zł. A spośród finalistów trzech zwycięzców (po jednym w każdej kategorii) wskażą internauci. Na zwycięzców czekają granty w wysokości 20 tys. zł każdy. Ogłoszenie wyników konkursu zaplanowano na 8 marca 2018 roku.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may also like

Kobiety w IT. Jakie znaczenie ma płeć w miejscu pracy?

"To nie jest zawód dla kobiet", "Może zajmij się czymś łatwiejszym, to zbyt trudne dla ciebie", "Masz za małą wiedzę i umiejętności", "Nie dasz rady, nie nadajesz się". Takie zdania słyszą na początku swojej kariery kobiety w IT. Jakie znaczenie ma płeć w tej branży?