Prawdziwy mężczyzna wspiera swoją kobietę w chorobie

Prawdziwy mężczyzna wspiera swoją kobietę w chorobie

Fot.: materiały prasowe

U około jednej trzeciej chorych rak piersi rozwija się do postaci zaawansowanej, u około 5-10 proc. rozpoznawany jest w momencie, gdy daje już odległe przerzuty do innych narządów. Zdiagnozowanie go w takim stadium rozwoju jest bardzo trudne do zaakceptowania nie tylko dla chorej, ale również dla jej bliskich.

Dziś w Warszawie zainaugurowano drugą edycję kampanii edukacyjnej „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”. Jej organizator, Fundacja OnkoCafe – Razem Lepiej, wspólnie z wiodącymi organizacjami działającymi na rzecz kobiet chorych na raka piersi, po raz kolejny będzie uczyć mężczyzn radzenia sobie z chorobą nowotworową ich chorych matek, sióstr, żon i przyjaciółek oraz mądrego ich wspierania.

Nieodłącznym elementem kampanii jest kalendarz „Power of Community” z udziałem 12 nagich crossfitowców z całej Polski. Jego pomysłodawcą i producentem kreatywnym jest Jakub Popławski. Panowie pozowali do zdjęć na tle dawnej torpedowni na Zatoce Gdańskiej. Zdjęcia do kalendarza „Power of Community 2018” autorstwa Piotra Fajfera można było zobaczyć dzisiaj na wystawie towarzyszącej inauguracji drugiej edycji kampanii. A sam kalendarz można na razie kupić tylko przez internet, odwiedzając stronę kampanii. Ale od października będzie także dostępny w kawiarniach Costa Coffee na terenie całego kraju. Całkowity dochód z jego sprzedaży  przeznaczony zostanie na działania wspierające kobiety z zaawansowanym rakiem piersi, które znalazły się w centrum uwagi tegorocznej edycji kampanii.

W codziennej pracy naszej Fundacji spotykamy wiele kobiet chorych na raka, ale także ich najbliższych. Rozpoznanie zaawansowanego raka piersi sprawia, że chora i jej bliscy muszą zmierzyć się z nową, trudną sytuacją, która zmienia ich dotychczasowe życie. Mężczyźni czują się czasem bezradni, nie odnajdują się w nowej rzeczywistości. Tymczasem rak piersi w stadium zaawansowanym w coraz większej liczbie przypadków staje się chorobą przewlekłą. Wsparcie jest więc ważnym elementem procesu terapeutycznego, który dotyczy chorej, ale także całej rodziny. Właśnie dlatego dochód ze sprzedaży tegorocznego kalendarza przeznaczamy na pomoc kobietom z zaawansowanym rakiem piersi i ich bliskimpowiedziała Anna Kupiecka, prezes Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej, pomysłodawca i organizator kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”.

Rola mężczyzny, jak podkreślają organizatorzy kampanii, jest nieoceniona również w profilaktyce raka piersi. Ich uwaga i zainteresowanie, a także wspólne z kobietami badanie piersi mogą okazać się dla nich znakomitą motywacją do dbania o zdrowie. BreastFit został stworzony z jednej strony po to, by pomóc mężczyznom włączyć się w proces profilaktyki raka piersi, a z drugiej, by wesprzeć ich, kiedy będą musieli stawić czoła chorobie ukochanej kobiety.

W ramach kampanii Fundacja OnkoCafe przygotowała m.in. specjalny trening – każdy jego element, od rozgrzewki, przez podkręcenie tempa, po wspólne ćwiczenia pod prysznicem, opatrzony jest grafikami ilustrującymi prawidłowe wykonywanie poszczególnych ćwiczeń. Na stronie BreastFit jest również sekcja dedykowana bliskim kobiet chorych na raka piersi z odpowiedziami na wiele pytań, które mogą pojawić się wraz z diagnozą i na każdym etapie choroby.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

You may also like

Kobiety w IT. Jakie znaczenie ma płeć w miejscu pracy?

"To nie jest zawód dla kobiet", "Może zajmij się czymś łatwiejszym, to zbyt trudne dla ciebie", "Masz za małą wiedzę i umiejętności", "Nie dasz rady, nie nadajesz się". Takie zdania słyszą na początku swojej kariery kobiety w IT. Jakie znaczenie ma płeć w tej branży?